Ромът вече се конкурира със скоча и бърбъна на пазара
Ромът повишава класата си като питие. Наблюдаван по-често в компанията на Кока-кола напоследък в САЩ ромът мери сили на пазара с елитните видове алкохол като единичният малц, отлежалите коняци и бърбъна, според Джон Мариани, който пише за вина и алкохол в Bloomberg News.
Според Adams Liquor Handbook, които следят алкохолния пазар в САЩ, ромът има дял от 11.5% от пазара на кафяви алкохоли, повече от брендитата (6.6%), скоча (7.7) и американските уискита (9.0%).
Ромът винаги се е разглеждал повече като универсален алкохол за направата на коктейли като дайкири, пина колада, май-тай и добрият стар ром с кола. Сега производителите на ром започват да промотират собствени висококачествени продукти като напитки, които могат да се употребяват отделно или леко разредени с вода.
Произвеждан от дестилацията на ферментирала захарна тръстика, ромът се произвежда в Карибския басейн откакто Христофор Колумб пренася растението в Западна Индия през 1493 г. До 1775 г. американците пият по четири галона на човек годишно, а питието е силно употребявано и на британските кораби.
Американците в момента консумират 134 милиона 9-литрови каси ром годишно, в по-голямата си част бял или сребърен ром смесен в коктейли, според Adams Handbook. Много Карибски острови произвеждат ром, но Bacardi, чиято дейност е концентрирана в Пуерто Рико, продава общо 43% от всичкия ром в САЩ, като 38% е под собствени марки на компанията.