На фона на старта на възстановяването на световната търговия, разходите за транспорт са на път да продължат да се свиват драстично в условията на намаляване на вноса на суровини от страна на Китай.

Разходът за наемане на кораб с размери три пъти този на статуята на свободата са на път да се понижат с около 50% от настоящото си ниво от 37 865 долара до 18 000 долара до края на годината, според изследване на Bloomberg.

Разходите за транспорт по море вече са се понижили с 59% през тази година от пика им, на фона на прогнозите на ОИСР за свиване на световната търговия с 16% за тази година.

В Китай се наблюдава значително свиване на металодобивната и циментната промишленост. В същото време се очаква добавянето на нови 146 кораба или 28% повече в сравнение с настоящия парк.

Новите кораби, които ще влязат в експлоатация се очаква да окажат по-нататъшен низходящ натиск върху цените на транспортните услуги.

Цените на услугите на големите транспортни кораби са варирали от по над 50% на година през седем от последните осем години, сочи още анализа.

С най-големи корабни паркове разполагат японските компании Mitsui O.S.K. Lines Ltd. и Nippon Yusen K.K., както и китайската China Cosco Holdings Co.

От Nippon Yusen прогнозираха първата си годишна загуба от 23 години насам през изминалия месец, в резултат на спада в цените на услугите.