Седем неща, които авиолиниите никога няма да ви кажат
В рекламите всичко изглежда лъскаво и надеждно. Стюардесите се усмихват, сякаш това, че ви виждат на борда е най-голямото им щастие.
Ето какво обаче, крият от вас:
Кантарът за багаж често лъже
Не само, че авиокомпаниите таксуват между 39 и 300 долара за допълнителен багаж, ами и може да се наложи да платите, макар и да не сте в грешка.
През ноември 2008 г проверка на летище JFK в Ню Йорк установи, че 14% от кантарите не са точни.
На летище Logan в Бостън 10% от тях не са точни. Това са големи международни летища, какво остава за по-малките, коментира туристическото издание Budget Travel.
Какво да правим?
Точно за това е задължително да си претеглите багажа вкъщи. Ако кантарът на летището покаже друга цифра, настоявайте за ново претегляне на друг кантар. Дори и да не сте претеглили багажа в къщи, ако се окаже, че той е съвсем малко над нормата, спорете - има голяма вероятност да се окаже, че сте прави.
Въздухът в самолета може да ви разболее
В САЩ разследват подозрения, че опасни пари циркулират във въздуха в самолета. Между 1998 и 2008 се оказва, че въздухът по време на 926 полета е бил замърсен. Американската асоциация FAA разглежда възможността „замърсен въздух" (в случая въздух, който е бил компресиран от двигателите на самолета) да навлиза в салона за пътниците. Ако има технически проблем със самолета е възможно въздух, замърсен с химически остатъци от изгарянето на горивото да влиза в салона на пътниците. В момента текат две дела срещу авиокомпании за подобен замърсен въздух, макар да няма още точни данни за това, до колко той е вреден за здравето.
Директният полет може да не е директен
Радвате се, че сте купили директен полет? Ако по някаква причина обаче, се наложи той да бъде отменен, авиокомпанията може да ви премести на полет с престой, без да ви компенсира за това. Остават ви вариантът да се откажете от полета и да ви върнат парите.
В случай не тревога, не казваме на пътниците веднага
Няма правило за това дали и кога да се съобщи на пътниците, че има проблем (от сорта на спрял двигател). Всяка авиокомпания си има вътрешен правилник на действие в тези случаи, като обикновено екипажът мълчи до последно.
Причината е очевидна - за да не избухне паника на борда.
През юни 2008 в САЩ е имало случай, когато пилотът е починал по време на полета. Вторият пилот е поел управлението, а пътниците са разбрали доста по-късно, гледайки новините вкъщи.
Когато ви даваме право да си изберете място в самолета, направо се шегуваме.
Често авиокомпаниите сменят големи самолети с по-малки. Когато това се случи, има вероятност схемата на местата да се промени тотално.
Ако се случи така, че да не могат да ви осигурят мястото, което сте поискали - нямате кой знае какви права.
Самолетите ни са антики
Питали ли сте се някога на колко години е самолетът, в който летите? По-добре да не знаете. Самолетите на авиокомпаниите в САЩ са доста стари - често над 10 години.
С нови самолети летят Emirates - средна възраст 5 години, Sinagpore Air - средна възраст 6 години. Нискотарифната Ryanair често е критикувана за удобствата на самолетите, но средната им възраст е 3 години.
Всъщност, това което е от значение не е точно възрастта на машината, а поддръжката, обясняват експерти.
Екипажът е тотално изтощен
Умората на пилотите може да бъде причина за фатална катастрофа. Такъв е и скорошния случай с полета на Colgan Air до Бъфало. В нощта преди инцидента, вторият пилот е пътувал, а капиталът е спал на летището.
При стюардесите нещата стоят по същия начин.