Китайците вече изкопираха и iPad
Само три седмици след световната премиера, пиратски версии на таблета iPad на Apple вече се продават както в магазини, така и онлайн в Китай, информира Reuters.
Apple наскоро забави старта на международните продажби на iPad поради голямото търсене в САЩ. Китайските потребители, които търсят устройството на по-евтина цена, трябва просто да отида в някой от гъмжащите от електроника молове в град Шенжен, близо до границата в Хонконг.
Там малки магазини продават пиратски версии на всичко: от Windows 7 на Microsoft, която върви по 2 долара, до цялата гама продукти на Apple, от iPhone до MacBook и дори MacBook Air.
Първата пиратска версия на iPad има по-правоъгълна форма от истинското устройство, разполага с три USB порта и работи с операционна система Windows. Устройството прилича на по-голям iPhone. Цената му е 2 800 юана (410 долара), докато цените на оригиналните устройства iPad варират между 499 и 699 долара.
"Това е само първата по-груба версия," според китайските търговци."Формата не е точно същата, но на външен вид устройството много прилича на iPad" и те не смятат, че това ще се отрази много на продажбите. Разликите с оригиналното устройство идват от факта, че местните са разполагали само с два месеца, за да разработят първата пиратска версия.
Над 500 000 броя от 10-инчовото устройство, на което могат да се четат книги, да се слуша музика, да се гледа видео и да се сърфира в интернет, бяха продадени в САЩ в първата седмица след пускането му на пазара. Голямото търсене пък накара Apple да забави международното представяне на продукта за края на април.
Пиратските копия на iPad се предлагат и онлайн в Китай, като при някои оферти се твърди, че устройството разполага с по-добри характеристики дори и от оригинала. Фалшивите устройства се продават онлайн също за около 2800 юана, в сравнение с цена от 4 000 - 6 000 юана за тези продавани като истински.
Търговците в Китай твърдят, че заводите за електроника в момента работят здраво по обновена версия на пиратския iPad, за да посрещнат голямото търсене.