Знаменитостите могат да правят и успешен бизнес
Модата и музиката са някои от най-популярните начини, по които знаменитостите превръщат нещата, от които се интересуват, или хобитата си, в печеливш бизнес, като в същото време дават на нас обикновените хора поводи да се замислим, когато обмисляме да стартираме собствен бизнес, пише walletpop.com.
Разбирасе има много знаменитости, които особено напоследък имат сериозни финансови проблеми.
Други звезди обаче изглежда не се сблъскват с трудности при инвестирането на милионите си в бизнеси, които ги правят дори още по-успели.
Ето и 10 от най-добрите бизнесмени сред знаменитостите:
Пи Диди
Състоянието на Шон Джон Коумс, известен още като Пи Диди, Пъф Деди, Пъфи Коумс, и с още няколко имена, се оценява на 380млн. долара. Актьорът и рапър е продал милиони албуми, но е заработил и доста средства от други бизнес начинания под шапката на неговата компания Bad Boy Entertainment Worldwide.
Пи Диди има звукозаписна компания, наречена Bad Boy Records; модна линия Sean John; компания за продуциране на филми; парфюм, който се продава за над 70 долара; и ресторант в Атланта, кръстен на името на сина му. Ето и още едно, две неща за него: Диди е дизайнерът на спортните екипите в зелен цвят, които баскетболният отбор Далас Маверикс използва при гостуванията си. Той е основал и бизнес училище в Харлем.
Рон Хауърд
При всичките успехи и качествени филми, които Хауърд е заснел и продуцирал, историята на неговия живот може да бъде използвана като сюжет за филм за това как се става успешен бизнесмен.
Imagine Entertainment, която Хауърд основава през 1986 г., заедно с Брaйън Глейзър, има 40 служители и 3.8 млн. долара приходи за финансовата година, приключила през септември 2008 г. Компанията пуска филми като "Родителство," "Аполо 13," "Красив ум ", „Шифърът на Леонардо," и редица телевизионни сериали.
Хауърд започва кариерата си като дете актьор, участвайки в телевизионен сериал от 1960 до 1968 г. и след множество роли и завършване на гимназия той получава главната роля във филма Американски графити. След това режисира няколко филма, а лентата му "Плясък" от 1984 г. го прави един от най-търсените режисьори.
В крайна сметка неговото състояние се оценява на 80млн. долара.
Джей Зи
Музикалният магнат е заработил 63 млн. долара през последната година, което го нарежда начело в списъка на най-добре печелещите хип-хоп изпълнители. Джей Зи обаче попада и в класации на знаменитости с финансови проблеми. Сривът на имотния пазар провали плановете му да построи верига хотели и му донесе 50 млн. долара загуби. Въпреки това, неговият бизнес нюх не може да бъде оспорен. Той е собственик на веригата нощни клубове 40/40 и притежава част от отбора Ню Джърси Нетс от НБА.
Пол Нюман
Пол Нюман умира през 2008 г., но неговата компания за хранителни продукти Newman's Own вероятно има артикули в почти всеки сладкарски магазин в САЩ и продължава да дарява 100% от печалбата си след облагане с данъци за благотворителни цели. Даренията й до сега надхвърлят 295 млн. долара.
Компанията започва като малък производител на сосове за салати през 1982 г., но след това започва да прави вина и органични храни.
Уил Феръл
Състоянието на Уил Феръл се оценява на 31млн. долара и той е един от най-богатите актьори в света. Комедийният видео сайт Funny or Die, на който той е съосновател, е толкова успешен, че HBO купува 10-процентен дял в него за 10млн. долара. Това означава, че стойността на сайта е 100 млн. долара. Sequoia Capital също притежава дял в сайта, който се смята, че генерира десетки милиони долари приходи.
Иман
Бившият супермодел Иман продължава да прави пари, 21 години след като слиза от модния подиум. Нейната компания Iman Cosmetics има оборот от 25 млн. долара годишно. В края на краищата хората няма да ме помнят с това, че съм била модел, а с козметичните ми продукти, заявява Иман пред Times.
Тя има и марка дрехи, които се продават по Home Shopping Network (HSN) в САЩ. Нейната Global Chic Collection е сред четирите най-продавани модни марки 200 по HSN.
Гуен Стефани
Модният дизайн е втората кариера на много знаменитости и Гуен Стефани съчетава това занимание с музикалната си кариера. Нейната модна линия L.A.M.B. направи официалния си дебют по време на Седмицата на модата в Ню Йорк през 2005 г. и носи годишни приходи в размер на 90 млн. долара.
L.A.M.B. е основана през 2003 г. и произвежда секси обувки и други аксесоари като часовници, чанти, парфюм с името "L," дамски и детски дрехи. Колекцията й Harajuku Lovers се произвежда ексклузивно за Apple и включва всичко от калъфи за iPhone до чанти за компютри.
Сами Хейгър
Компанията на бившия вокалист на Van Halen Cabo Wabo Enterprises произвежда алкохолни напитки, като текилата й с марка Cabo Wabo е втората най-продавана в САЩ. Компанията има около 60 млн. долара приходи годишно. Хейгър продава 80% от компанията си за около 80 млн. долара на Gruppo Campari Spirits през 2008 г. През август тази година той продава останалите 20% на Compari за 11 млн. долара. Cabo Wabo притежава също барове, ресторанти и курорти.
The Grateful Dead
Решението да позволи на феновете си да записват концертите й безплатно превръща групата The Grateful Dead в една от най-печелившите в историята. Групата, която е основана през 1965 г., се разпада преди 15 години, когато фронтменът Джери Гарсия умира. Но останалите нейни членове периодично се събират за концерти. Състоянието на Гарсия се оценява на 40 млн. долара.
The Grateful Dead се превръща в огромна машина за пари. Групата е един от малкото пионери в рокенрола, които успяват да запазят собствеността върху оригиналните си записи и авторски права. Групата подписва 10-годишно споразумение с Rhino Entertainment през 2006 г. Съгласно споразумението Rhino управлява бизнес интересите на групата, включително издаването на музикални записи, мърчандайзинг и маркетинг. Групата пък запазва творческия контрол върху работата си и собствеността върху музикалния си каталог.
Шерил Кроу
Носителката на Грами Шерил Кроу продава каталога с музикалните си заглавия за 10 млн. долара през 2009 г. на австралийска банка. Сделката дава на First State Media Group част от приходите от авторски права, които музиката на Кроу генерира. Изпълнителката от своя страна получава достъп до екипа на компанията, който предлага нейното творчество във филми, реклами и т.н.