Пощенска банка предлага на клиентите си мобилно банкиране
Пощенска банка ще даде възможност на клиентите си да извършват банкови операции през мобилен телефон. Иновативната услуга се предлага съвместно с лицензирания оператор на платежна система СЕП България АД и мобилния оператор GLOBUL и ще стартира в тридесет и пет локации на финансовата институция.
Първоначално услугата ще се предлага в клонове на банката в София, Пловдив, Варна, Бургас и Стара Загора. Пощенска банка е сред първите финансови институции у нас, които правят услугата достъпна за потребителите посредством клоновата си мрежа, се казва в официално прессъобщение на финансовата институция.
Новата услуга „Мобилно банкиране" позволява на клиента да управлява средствата по банковите си сметки в банката и да извършва електронни плащания през своя мобилен телефон.
Услугата е достъпна само за клиенти на GLOBUL, които могат да получат напълно безплатно специална SIM карта със същия номер в магазин на оператора. След активиране на новата SIM карта с приложението „Мобилен портфейл" (G-Портфейл), клиентите трябва да се регистрират за услугата в удобен за тях клон на банката.
При регистрацията, клиентът трябва да създаде свои ПИН код, а СЕП България автоматично активира електронен подпис, обвързан с неговата SIM карта, който служи за подписване и криптиране на всяка мобилна банкова операция. По този начин средствата в клиентските сметки са напълно защитени, а от потребителите се изисква само и единствено да потвърдят транзакциите, въвеждайки своя ПИН код.
С новата услуга клиентите на Пощенска банка ще могат да изпълняват следните операции директно от менюто на мобилния си телефон.:
Мобилни преводи към IBAN сметка - нареждане на средства към сметки във всички банки в страната през платежните системи СЕП, Бисера и РИНГС.
Преводи по мобилен номер - извършване на преводи към други потребители на „Мобилно банкиране" чрез въвеждане на мобилен номер.
Мобилно плащане на стоки и услуги в търговски обекти - заплащане на стоки и услуги в търговски обекти, оборудвани със специални терминали за безконтактни плащания (различни от стандартните ПОС терминали).
Мобилно плащане на предплатени услуги - закупуване и зареждане на предплатени пакети и услуги чрез мобилния телефон - ваучери за разговори по мобилен телефон и други.
Справки в реално време - справки за текущо салдо по сметки в Пощенска банка.
Всички разплащания се извършват в лева и само на територията на страната.
Новата услуга „Мобилно банкиране" предоставя следните преимущества за клиентите:
Мобилност - неограничен достъп до „Мобилно банкиране" и възможност за извършване на разплащания от всяко място в страната, където има покритие на мобилния телефон. Услугата ще даде възможност на клиентите да разполагат с парите по сметките си по всяко време, независимо от работното време на банковите офиси.
Удобство - използване на едно устройство (мобилен телефон) за управление на до 5 банкови сметки и извършване на различни банкови операции.
Ефективност - по-малко време и усилия за нареждане на преводи и придвижване до клон на банката.
Сигурност - индивидуално потвърждаване на всяка операция с електронен подпис и ПИН. Не съществува риск за финансовите средства на клиента дори и при загуба на телефона, тъй като електронният подпис е 100% защитен в SIM картата на мобилния телефон, а при загуба или кражба клиентът може да се обади на платежния оператор и да спре услугата.