X затяга контрола върху пародийните акаунти
Промените идват на фона на все по-сериозен брой фалшиви акаунти на собственика на платформата Илон Мъск
&format=webp)
Социалната платформа на Илон Мъск X въвежда по-строги правила за пародийните акаунти.
От 10 април профили, които се представят за друг потребител или лице, трябва да използват ключови думи като „фалшив“ или „пародия“ в имената си, съобщава BBC.
Притежателите им ще трябва да използват изображения, различни от тези на оригиналните акаунти на личностите, които искат да представят.
Някои потребители се оплакаха от объркване, причинено от пародийните акаунти в платформата, като например тези, представящи се за нейния собственик Илон Мъск.
„Тези промени имат за цел да помогнат на потребителите да разберат по-добре характера на акаунтите на PCF и да намалят риска от объркване или от представянето им за личности“, се казва в публикация на платформата, която насърчава засегнатите акаунти да актуализират профилите си до датата на прилагане.
Промените ще се прилагат и за акаунтите на фенове и коментатори.
„Надявам се, че това включва всички хиляди фалшиви акаунти на Илон Мъск“, написа потребител в отговор на публикацията на X за актуализацията на политиката ѝ. „Крайно време, почти веднъж седмично с мен се свързва фалшив акаунт на Илон“, пише друг.
Съществуват редица пародийни акаунти за милиардера и собственик на платформата, които се идентифицират като подставени лица по различни начини. Прегледани от BBC постове от акаунти, пародиращи Мъск, варират от мемета и шеги до популяризиране на криптовалута и томбола за автомобили.
Публикация на пародиращ акаунт с над един милион последователи, насърчава потребителите да „харесат и коментират“, за да спечелят Tesla. Постът е събрал 428 000 харесвания и повече от 200 000 отговора.
През януари X въведе верификация за пародийни акаунти - на базата на свои правила, които изискват от потребителите с цел забавление, да се идентифицират като такива.
Тези правила, както и системата за проверка със сини значки на платформата, бяха посочени като инструменти за предотвратяване на подвеждащо представяне, като същевременно се дава възможност за изказвания и дискусии.
Ефективността на тези мерки обаче се оспорва.
През юли 2024 г. ЕС заяви, че сините значки нарушават правилата за онлайн съдържание, като „проверените“ акаунти имат потенциал да „заблудят“ потребителите.
В отговор Мъск нарече правилата „дезинформация“.
След като придоби социалната платформа през ноември 2022 г. главният изпълнителен директор на Tesla заяви, че акаунтите, които не притежават значка за верификация, ще бъдат забранени, допълва BBC.