Subway настига до месеци McDonald's по ресторанти у нас
Само за две години, откакто веригата за бързо хранене Subway стъпи в България, тя успя да надмине по брой ресторанти KFC и сега е на път да настигне по този показател и McDonald's. Това стана ясно по време на организираната във вторник от Franchising.bg, предлагащи консултантски и брокерски услуги, свързани с франчайзинг бизнеса, на специална пресконференция за състоянието на франчайз пазара в страната ни.
Очаква се това да се случи до 6-7 месеца, когато отворените обекти в страната ни с марката на Subway ще достигнат 27, колкото са и подписаните към момента франчайз договора, съобщиха за Profit.bg от консултантската компания.
В момента ресторантите с марката на McDonald's у нас са 27, тези на KFC - 12. И двете вериги за бързо хранене имат над 15-годишна история в страната ни. Първият ресторант на McDonald's е отворен в Пловдив през 1994 г., а на KFC на площад „Гарибалди" в столицата през същата 94-та.
Като основна причина за бързото разрастване на ресторантите на Subway у нас, спрямо KFC, от консултантската компания посочиха разликата в двата франчайз модела. Докато мастер франчайзополучателят на KFC няма възможност да преотстъпва марката на трети лица, то това правило не важи при Subway.
Според информацията на Franchising.bg, условията за партньорство на Subway у нас са следните - 7 500 евро първоначална такса, като 50% от сумата се възстановява, ако ресторантът отвори до 1 година от подписване на договора. Месечната такса е 8% от оборота, плюс 4.5% за реклама. Допълнителната инвестиция е между 60 и 90 хил. евро, като подписваният договор е безсрочен.
Моделът на развитие на мрежата при McDonald's също се различава. Корпорацията McDonald's преструктурира преди четири години Макдоналдс България в лицензионна структура Developmental Licensee (DL). Това е форма на франчайзинг, която дава право на собственост на местни предприемачи и възможност за инвестиции от тяхна страна за развитието на марката, показва справка в мрежата.
Надпреварата между веригите за бързо хранене обаче не е само на местна почва. Очаква се, че през 2011 г. Subway ще застане на челно място по най-много отворени обекти в целия свят. Дали това ще стане, ще се разбере през идния март, когато от McDonald's обявяват актуалните си данни за текущия брой на ресторанти, съобщиха от Franchising.bg.
Стани фен на Profit.bg във Facebook