Какво няма да ви кажат веригите за бързо хранене?
Посетете и нашата страница във Facebook
През последните години веригите за бързо хранене станаха все по-неотлъчна част от забързания ни начин на живот. Ето и няко неща които те не искат потребителите им да знаят, според изданието SmartMoney:
1. Имаме и здравословни храни, но те ще ви струват значително повече
След години на сервиране на менюта с по 1 000 и повече калории, все повече от веригите за бързо хранене се обръщат към по-здравословни храни. Това до голяма степен се налага вследствие на засиления обществен натиск и негативния здравословен имидж на бързата храна. И докато веригите рекламират тези нови добавки в менютата си, те спестяват, че потребителите трябва да се бръкнат доста по-дълбоко в джоба си за тях.
Средната цена на салата и пилешко е 4.85 долара, или с 1.90 долара повече от голям бургер, според изследване публикувано през декември 2010 година.
По-здравословният сандвич с пилешко пък, се продава средно за 3.73 долара, или с 26% повече от традиционните сандвичи.
2. Менютата с които „пестите", всъщност ви излизат много скъпи
Традиционният въпрос, който ви зададат, ако си поръчате просто един сандвич е искате ли меню с картофки и безалкохолно. Обясняват ви, че така ще спестите, като такъв надпис се вижда с големи букви в менюто на съответната верига. Всъщност така ви стимулират да изхарчите повече, купувайки си нещо, което не е сигурно, че ви се консумира в момента.
Изследвания сочат, че около 15% от хората, които не биха си купили пържени картофи, го правят, защото им се предлага да спестят с тях. Така освен, че дават повече пари, за нещо, което не са искали да консумират, в крайна сметка, те често и хвърлят част от храната.
Предлагането на по-голям размер меню, срещу много скромна сума е друг маркетингов трик, който ви кара да харчите повече.
3. Нашите усмивки ви карат да купувате
Доброто обслужване е превърнато в цяла наука, която се изучава във веригите за бързо хранене, а крайната цел на това е да ви накарат да купувате повече и повече. Така например, в McDonald's обучават персонала как да поздравяват и колко време да отделят за обслужване на клиент.
Човешкият фактор е ключов за продажбите на търговските вериги и това е напълно осъзнато от тях.
Доказано е също така, че усмихващо се срещу вас лице ви кара да харчите повече, така че не се учудвайте на дружелюбността, която срещате в подобен род вериги - тя е тренирана много.
Емоционално въвлечен потребител харчи с 16% повече от такъв, който не е емоционално обвързан, сочи изследване на Gallup от тази година.
5. Трудно ще получите право на франчайз
Франчайзите на най-големите вериги за бързо хранене са и най-успешните. Средните доходи на ресторант на McDonald's са били 2.31 млн. долара през изминалата година, според данни на Technomic's Top 500 Chain Restaurant Report.
За сравнение ресторант на Scoop's Hamburgers е изкарвал едва 750 000 долара годишно.
Изключително трудно обаче, е да се добие право да се отвори ресторант от големите търговски вериги, като проблемът не е само до изисквания първоначален капитал. Кризата направи големите търговски вериги да са изключително консервативни в това да дават подобни права, като с преференции са клиенти, които вече имат опит и са в регистрите на съответната верига.
По презумпция се приема, че компания съумяла да разработи ресторант е с много по-голям шанс при старта на нов, в сравнение с клиент, който е нов на пазара.
Така например, Subway дава 75% от новите си франчайзи на субекти, които са вече в системата на компанията и с които са работили.
Посетете и нашата страница във Facebook