4 компании, които Facebook трябва да купи
Facebook очаква чрез IPO-то си да набере 10 млрд. долара. През 2011 г. компанията имаше приходи от близо 4 млрд. долара. С толкова много кеш под ръка, се очаква Facebook да закупи някои млади компании, които да й помогнат да се развие.
Какви компании биха били от ползи на Facebook? В края на 2011 г. те придобиха Gowalla, която предлага услуга за споделяне на локация. Целта беше главно да се вземат хората, които разработват приложението, а не самото то. През цялата 2011 година Facebook похарчи 68 млн. долара (в кеш и акции), за да придобие 20 нови компании.
Facebook често е купувала компании, заради талантливите им екипи и след това е убивала самата фирма. Това не важи за случая с Instagram, която бе закупена по-рано този месец, а компанията възнамерява да я управлява като независимо звено.
Според анализаторите на Investopedia Facebook би трябвало да се спре на следните 4 компании:
Skype
Всъщност, видео чатът на Facebook вече се захранва от Skype. Това обаче ще е трудна сделка, защото продавачът е Microsoft, който придоби компанията през 2011 г. за 8.5 млрд. долара.
Алтернативна идея за комуникация в реално време би било, ако Facebook придобие Twilio. Тя предлага изпращане на звукови и текстови съобщения и има талантлив екип.
LivingSocial
Facebook доста се постара да рекламира своята платформа за купуване и продаване, но спря тази услуга. Това е пазар с доста сериозна конкуренция, най-вече от Foursquare и Groupon.
LivingSocial е добра хапка за Facebook. Тя се фокусира над иновациите и се дистанцира от Groupon. Компанията се разраства по-бързо от конкурентите й.
Shopify
Много фирми са се опитвали да измислят начин как да продават продукти чрез Facebook. След като тъй или иначе клиентите им са във Facebook, защо да не им предложат да купуват директно?
Facebook обаче няма платформа за онлайн търговия. Може би Shopify ще помогне? Ще бъде трудно тя да се интегрира във Facebook в сегашната й форма, но това ще е предизвикателство за всички тези талантливи хора във Facebook.
Mixi
За да поддържа ръста си, Facebook ще трябва да погледне извън САЩ. Компанията може да навлезе в Азия като купи някоя социална мрежа, която доминира там. Mixi е японска социална мрежа с милиони потребители и идеална за целта.