Интернет рекламата с по-висок ръст от очакваното
Очакванията ни бяха, че за изминалата година ще бъде отчетен ръст от около 20-25 на сто.
Справка в предадените до момента отчети, както и данни от част от компаниите сочи, че пазарът е нараснал с почти 27 на сто спрямо година по-рано, а повишение е отчетено при пет от изследваните шест компании.
Лидер по този показател е Спортал.БГ АД, реализирал 6.6 млн. лв. приходи от продажби за 12-те месеца на 2011 г. Това представлява с 54 на сто повече от 2010 г., когато интернет компанията реализира почти 4.3 млн. лв. продажби.
С отчетените 6.1 млн. лв. за 2011 г. Нет Инфо се нарежда на втора позиция по продажби, но обемите са с 19 на сто по-високи от предходната година. Следва да се има предвид и че това все още не са окончателните данни за компанията.
Ръстът при публични компании – Инвестор.БГ АД и Дир.БГ АД са от 11 и 34 на сто до съответно 3.8 и 3.6 млн. лв., докато за онлайн изданията от групата на Дарик (по данни от дружеството) той е 20 на сто до 1.8 млн. лв.
Понижение е реализирано единствено при Уеб Медия Груп, чиито акции също се търгуват на Българска фондова борса – с 37 на сто до 350 хил. лв.
Спадът на приходите на компанията водят и до реализирането на загуба от 290 хил. лв. за периода, което я прави втората от шестте дружества с отрицателен финансов резултат за 2011 г., освен Инвестор.БГ, отчел 19 хил. лв. в минус или 52 хил. лв., вземайки предвид и малцинствените участия на компанията.
Прогнозите на Profit.bg са, че за настоящата 2012 г. най-големите интернет компании ще отчетат ръст в приходите си от реклама с минимум 20%.