Какво търсят работодателите в младите кандидати за работа?
Завършващите образованието си, които си търсят работа е добре да знаят какви умения търсят работодателите. Предвид на факта, че тенденциите се налагат у нас все по-често от световните и особено от щатските практики, ето какво могат да очакват младите хора.
1. Представяне в социалната мрежа, което е не е противоречиво
За тези, които не са наясно, работодателите все повече прибягват до търсене в интернет на повече информация относно кандидатите за работа.
В тази насока е почти сигурно, че ще разгледат профила на кандидатите в социалната мрежа, техните лични блогове и др. информация в интернет, преди да ги наемат. Затова бъдете сигурни, че не сте се компрометирали в социалното пространство. Заемането на крайни мнения по чувствителни теми, като политически, религиозни, свързани с расови различия и др. няма да ви помогнат, даже напротив – ще ви навредят.
Да публикувате снимки от последния купон, на който сте бил, или от плажа, често също може би не е много добра идея, особено ако профилът ви е публично достъпен.
Не заемайте крайни позиции относно последния си работодател и бъдете сигурни, че не сте публикували чувствителна информация за компаниите, за които преди сте работили.
2. Предприемачески дух
Макар и да е трудно за хората току що напуснали университета да имат предприемачески опит, той се цени от потенциалните работодатели. Един от трима работодателя в САЩ казват, че следят предприемаческия опит на потенциалните наемани кадри.
Да сте имали опити за малък бизнес, интернет-страница, или друг вид предприемаческа дейност в студентските ви години може само да е в плюс за потенциалното ви наемане от работодател.
3. Лидерски качества
Дори и сред най-младите си работници, работодателите в САЩ ценят лидерските качества. Около половината от анкетираните работодатели твърдят, че биха наели хора с проявени лидерски качества в досегашния си опит, бил то като ръководители на студентски организации и други сдружения.
Предполага се, че хора, заемали подобни позиции, имат по-голям опит в комуникацията и организацията на дейността.
4. Стажантски опит
Този, който е работил много за малко пари, показва желанието си и мотивацията да натрупа опит и да придобива специфични знания и умения, както и мотивация за реализиране. В тази насока стажанството е голям плюс във времето на най-безгрижните студентски години и се гледа с добро око от потенциалните работодатели.
5. Базови познания за работата
Всеки, който влиза на интервю за работа, трябва да е подготвен и да има познания за позицията, за която кандидатства. Всички специалисти съветват кандидатстващите да имат подготвени въпроси, които да показват достатъчно добро познание за организацията и задълженията и отговорностите за конкретната позиция, за която се кандидатства.
6. Комуникационни умения
Според 98% от анкетираните работодатели в САЩ комуникационните умения са ключови за наемане на нов персонал. Способността да се пишат е-мейли и презентации, работа с електронни таблици и документи са критични за наемане на работа на почти всякаква позиция.
7. Добро настроение
Това на пръв поглед звучи лесно и достижимо. В същото време обаче, кандидатстващите не бива да стават прекомерно оптимистични и приятелски настроени към интервюиращите. Има една много тънка граница, която не бива да се прекрачва. Със сигурност, обаче, мрачното и сериозно представяне няма да е във ваша полза. Дръжте се естествено, усмихвайте се.