Разходите на супербогатите до голяма степен се възстановиха в сфери като изкуството, виното, суперавтомобилите и имотите. Има една сфера обаче, в която разходите оставят в голяма депресия - суперяхтите, пише CNBC.

Не че хората изпитват голямо съчувствие към към тази индустрия. Поръчките за нови яхти с дължина над 40 м обаче са намалели наполовина, в сравнение с пика им през 2008 г.

"Положението е зле и е така от 2008 г., когато кризата засегна яхтения бизнес невероятно много," казва Хенк де Жрийс от Feadship, един от трите най-големи производители на мегаяхти в света.

Според Де Врийс поръчките на мегаяхти са възлизали на между 80 и 100 яхти годишно преди кризата през 2008 г. През 2009 г. броят на новите поръчки намалява до около 10, което е спад от 90%.

Поръчките в момента отново нарастват до около 20-30 годишно. И докато мнозина твърдят, че настоящите темпове, с които се движи индустрията, са по-нормални, в сравнение с еуфорията от 2007 и 2008 г., все още има много повече мегаяхти, отколкото богати хора, които искат да ги купуват или наемат.

Представители на яхтената индустрия казват, че поръчките от САЩ и Европа остават особено слаби.

Проблясъкът в цялата ситуация са страните от BRIC; новобогаташите от Хонконг до Рио де Жанейро бавно започват да развиват вкус към яхтинга.

"В Китай тепърва започват да разбират смисъла на това да си купиш яхта," казва Винченцо Поерио, главен изпълнителен директор на един от най-големите производители на яхти Benetti Group. Компанията наскоро продаде две яхти с дължина от по над 50 м на китайски купувачи. "В Китай обаче имат нужда от време. Там нещата се разрастват бързо, но в този бизнес нещата не стават бързо".

Добрата новина за тези, които искат да си купят яхта изгодно, е, че цените в света на супер-яхтите, който е доста ограничен, са паднали.