Китай за първи път става най-важният пазар за германските производители на луксозни автомобили. Audi, BMW, Mercedes и Porsche са успели да продадат през миналата година 959 хил. леки коли- повече, отколкото в която и да е друга страна на света, съобщава Handelsblatt.

За първи път обемът на реализираните германски коли от премиум сегмента превишава този показател в самата Германия (883 хил.) и САЩ (837 хил.)

„Още сега уверено можем да предположим, че през настъпващата 2013 г. продажбите на немските луксозни автомобили на китайския пазар ще прескочат летвата от 1 млн.“, коментира Фердинанд Дуденхефер, директор на Центъра за автомобилни изследвания в Дуйсбург.

Продажбите на германските концерни на китайския пазар растат средно с 37% на година през последните седем години. В същото време ръстът на самия автомобилен пазар на Китай е с 23% през 2012 г.. Досега на германските производители им се е отдало да заемат 7.2% от пазара.

С тенденция продажбите да растат и в бъдеще.