На автомобилното изложение в Ню Йорк Chevrolet представи гамата на обновената версия на Camaro, модел 2014 година, включваща завръщането на версията Z/28 – най-емблематичния представител на името Camaro в историята на този модел.

Автомобилите Camaro от моделна година 2014 се отличават с променен външен дизайн с високоефективна аеродинамика за подобряване на охлаждането и стабилността на пътя при движение с висока скорост.

Новият Camaro Z/28 също се отличава с пълен аеродинамичен пакет от мерки, които спомагат за увеличаване на аеродинамичната сила на притискане при висока скорост и го превръщат в най-близкия до състезателната писта модел в историята на Camaro.

“Този автомобил е не само най-близкият до изискванията на състезателните трасета Camaro - той наистина възражда мисията на оригиналната версия Z/28 и служи за доказателство на експертните познания, опит и възможности на компанията Chevrolet в качеството й на най-продавана спортна марка,” сподели Марк Рюс, президент на GM North America.

“Конструктивното задание на този модел изглежда като списък с желанията на всеки автомобилен състезател – лек, високооборотен двигател LS7 със сух картер; спирачна система с карбоново-керамични дискове; вградени охладители за използване на затворено състезателно трасе; автентична аеродинамична сила на прилепяне и съществено снижаване на собственото тегло. Tози автомобил може да бъде дело само на марката Chevrolet, a единственото име, което би могъл да носи, е Z/28.”

Първото издание на Camaro Z/28 е представено официално през 1967 година с идеята и предназначението за участие в състезания в класа Trans-Am 2 на Sports Car Club of America. Той се отличава с по-малък и лек двигател V8 с работен обем 302 кубически инча, спомагащ за постигане на по-добър теглови баланс, както и с по-директна настройка на работата на кормилната уредба и усилено окачване за приложение на състезателно трасе.

Напълно в съответствие с фокусирането му върху състезателното приложение, Camaro Z/28, модел 1968 година не се е предлагал с автоматична предавателна кутия и климатична инсталация.

Макар новото издание на Camaro Z/28 не е предназначено за участие в надпревари от определена състезателна серия, то е изцяло насочено към употребата на писта. В първите тестове на модела, Camaro Z/28 е показал с три секунди по-добро време от това на Camaro ZL1.

Подобно на оригинала от 1968 година, версията Camaro Z/28 от 2014 моделна година се предлага само с механична предавателна кутия. Като жест към съвременните критерии за комфорт, новият модел предлага възможност за инсталиране на климатична инсталация, но само по желание.

"Започнахме този проект с намерението да създадем най-бързия състезателен вариант на Camaro, който да може да се хомологира за редовна цивилна употреба”, сподели Ал Опънхайсер, главен инженер на Camaro.

“Докато версията Camaro ZL1 бе създадена с идеята да предложи изключителна динамика по обикновените пътища, в надпревари за ускорение на кратки отсечки, както и на писта, вариантът Z/28 е изцяло фокусиран върху идеята за постигане на максимални характеристики на писта. За много обикновени водачи Z/28 може би ще бъде твърде силно ориентиран към състезателното трасе, но си остава един от най-динамичните цивилни автомобили с ярко изразен спортен характер, предлагани някога на пазара.”

Новата гама на Camaro за моделна година 2014 ще започне да се предлага в представителствата на марката Chevrolet по-късно през 2013 г. Версията Camaro Z/28 ще започне да се появява в рамките на специални събития по състезателните трасета в Съединените щети през пролетта на 2014 г.