Бисерински: БАУД трябва да се обърне към университетите
Ако искаме да има раздвижване в индустрията на взаимните фондове, от Асоциацията на управляващите дружества трябва да бъдем по-активни в контактите с университетите за по-сериозното включване на договорните фондове в образователната система.
Това заяви Георги Бисерински, изпълнителен директор на Селект Асет Мениджмънт, по време на форума „Шумът на парите“.
Плачевни резултати показала анкета на Селект Асет Мениджмънт сред 130 студенти между първи и четвърти курс в Университета за национално и световно стопанство, според Бисерински.
80-90% от запитаните са заявили, че се интересуват от капиталов пазар, но също толкова не знаят кои са основните предимства на взаимните фондове, въпреки че 2/3 от запитаните били трети и четвърти курс и от спициалности като Финанси, Счетоводство и Международни икономически отношения.
„Много странно за мен, че на въпроса какъв инструмент биха избрали за инвестиране, болшинството посочват злато или валута“, каза Бисерински. Според него проблемът е в образователната система.
„Не очаквам да бъдат готови финансови анализатори, но не е нормално в 3 и 4 курс студентите да не са запознати с възможностите за инвестиране“, допълва той.
Макар проучванията в университета да не дават основание, Бисерински заяви, че е оптимист, тъй като хората, които се интересуват от инвестиции, успяват да намерят необходимата информация извън университета - чрез специализирани курсове, от познати или със собствени проучвания.
През 2013 г. форумът „Шумът на парите“ се организира със съдействието на ВИП спонсора Евро Финанс и основните спонсори – SG Експресбанк, вносителят на автомобили Chevrolet, застрахователното дружество Армеец, Пенсионно-осигурителна компания Доверие и дружествата за управление на активи Актива Асет Мениджмънт и ЕФ Асет Мениджмънт. Сред спонсорите на събитието са и Balkans International Wine.
Медийни партньори на събитието са Дарик радио, телевизия Bulgaria on air, сп. Мениджър, в. Стандарт, SeeNews, imot.bg, novini.bg и insurance.bg.
Организационен партньор е компанията за управление на събития Ивенто. Форумът се осъществява с комуникационната подкрепа на агенция за връзки с обществеността AMI Communications България.