Мобилните телефони и таблети превземат виртуалната реалност един след друг, като техният дял в интернет трафика расте с всяка изминала година. Проучвания на Гемиус показват, че най-голям дял мобилни импресии има отчетени в Дания, а Словакия е пазарът, който расте най-бързо.

В изследването са участвали всички страни от Централна и Източна Европа, в които Гемиус измерва трафика на уебсайтове, т.е. Беларус, България, Хърватия, Чешката република, Естония, Литва, Латвия, Молдова, Полша, Словения, Словакия, Украйна и Унгария. Анализът включва също и Дания.

Въпреки че Дания е най-добре развитият мобилен пазар (над 31 на сто от целия интернет трафик се генерира чрез употребата на мобилни устройства, с растеж от 86 на сто, в сравнение с април 2012 г.), Словакия и Чехия са страните, в които се наблюдава най-голям ръст на дела на импресиите, генерирани чрез мобилни телефони и таблети (с над 200 на сто, в сравнение с април 2012 г.)

Освен това Словакия е една от четирите страни, заедно с Унгария, Хърватия и Литва, които могат да се похвалят с дял на мобилните импресии над средния за региона (6.6 на сто).

Кристоф Росински, експерт по мобилни устройства на Гемиус, обясни, че причината за големия дял на мобилните импресии в тези страни е влиянието на силните местни марки, опериращи на тези пазари, които са спечелили голяма популярност сред потребителите на мобилни устройства с техните мобилни сайтове.

Допълнителни анализи показват, че има само три страни, в които увеличението на дела на мобилни импресии е по-малък от 100% през миналата година - Беларус (34%), Литва (81%) и Полша (с ръст от 87%). Ръстът на броя импресии, генерирани чрез мобилни устройства в останалите пазари от региона, е между 100 и 200%.

“Данните позволяват да се предположи, че все още има голяма възможност за развитие на мобилни услуги на всеки един от анализираните пазари “, обобщи Кристоф Росински.

* Данните идват от www.ranking.pl/en/ - уебсайт, базиран на резултати на Гемиус от измерване на интернет трафик на сайтове. Сайтът представя класация на браузъри, търсачки, операционни системи, мобилни устройства и онлайн предпочитания на населението по отношение на техническите параметри на устройствата им (резолюция на екрана, дълбочина на цвета или Flash версия).