Световните продажби на персонални компютри намаляха с 10.9% през второто тримесечие на 2013 г., като лидерът на пазара - американската компания Hewlett-Packard, бе изпреварена, макар и с малко, от китайската Lenovo.

През второто тримесечие на годината са продадени общо 76 млн. PC-та, докато за същия период през предходната година продажбите са били на 85 млн. компютри, е изчислила компанията за маркетингови изследвания Gartner.

Тя подчертава, че това е пето поредно тримесечие с изоставане на продажбите, пише информационна агенция БГНЕС.

"Това е най-дългият период на спад в продажбите в историята на пазара на компютри", казват специалисти. Според анализатора Микако Китагава този спад е пряко свързан с навлизането на пазара на евтини таблети и други подобни устройства, които изместват стандартното PC.

В момента китайската компания Lenovo оглавява класацията по продажби с 16.7% пазарен дял или 12.7 млн. продадени компютъра. Китайската компания се бори от доста време за първото място с лидера HP, когото изпревари с малко.

HP държи 16.3% от пазара с 12.4 млн. продадени компютри, а спадът в продажбите й спрямо предходната година е 4.8%, докато при Lenovo е 0.6%.

На трето място се нарежда американската компания Dell с пазарен дял от 11.8% и 9 млн. продадени компютри, което е спад от 3.9%.