Даниела Узунова е маркетинг мениджър и член на Управителния съвет на Данон България. Нейното име се свързва с успешното създаване на брандовете „Данон За Мен”, ДЗП, както и с работата по „Активиа”, „Данонино”, „На баба” и други, които се превърнаха в любими марки на много български семейства.

Тя ще бъде един от лекторите на семинара "Как да създадем успешна марка в България?", по време на който бизнес и маркетинг експерти от различни области ще споделят опит и успешни модели за създаване и управление на марки. Събитието ще се проведе на 15 октомври в Новотел София.

Госпожо Узунова, доколко родните компании проучват и се опитват да отговорят на потребностите на клиентите и често ли се случва да създавате нови продукти, целящи да отговорят на изискванията на потребителите?

Трудно е да се обобщят под един знаменател всички български компании. Има такива, които са много напредничави и много иновативни, тоест по нищо не се различават от международните компании и дори са по-добри и иновативни. Има и такива, които не проявяват никакво желание да иновират, не проучват достатъчно българския потребител и това съответно се отразява и на техния пазарен дял.

Естествено, иновативността е изключително важна. Българинът е потребител, който изключително много обича новите неща. Може би това е свързано с факта, че години наред той е бил принуден да консумира едни и същи продукти. Именно затова в момента българските потребители обичат да опитват нови неща и Данон България отговаря на тази потребност.

Сега обича да опитва нови неща и Данон България отговаря на тази потребност. Смея да твърдя, че Данон България е една от най-иновативните компании в България може би не само на пазара на млечно-кисели продукти, а изобщо на пазара на бързооборотни стоки.

Може би най-важното нещо за компаниите е да намерят нова и неразработена ниша, така че да се позиционират. Какви изследвания трябва да направи един стартиращ бизнес?

Ако говорим за конвенционален бизнес, много е трудно днес да намерим неразработена ниша. Далеч сме от 90-те години, когато всичко беше ново и такива ниши имаше. Сега ти се струва, че всичко е направено и измислено.

Практически обаче не е точно така. Винаги можеш да бъдеш иновативен, новатор, стига обаче да проявиш малко повече бизнес нюх и да мислиш различно, тоест да подходиш нестандартно. Дори и в традиционния пазар на млечни продукти, това е наистина нещо, което българите смятат за традиционно и коренно българско, ние успяваме да иновираме година след година, тоест даваме нови продукти и нови начини за консумиране на подобни продукти.

Портфолиото на Данон България се обогатява доста бързо. Каква част от новостите са повлияни от социалните мрежи и изобщо интернет културата на младите хора?

Частично са повлияни. Имаме марки, които са подходящи за младите хора и такива, които са по-традиционни. Със сигурност мога да потвърдя, че интернет е огромен фактор и никой маркетолог не може да го пренебрегва. Много е важно да присътваш в интернет, още по-важно е да си точно в социалните мрежи.

Това е мястото където не само ние говорим на хората, но и където те ни дават обратна връзка, тоест единственото място, където може да се получи диалог. Данон България има много приятели в социалните мрежи, около 300 000 при различните марки. Ние изключително много разчитаме на тяхната обратна връзка, говорим си ежедневно с тях и това което се опитваме, е наистина да отговорим на всеки, който ни е писал. Още веднъж искам да им кажа – „Приятели, благодарим Ви“.

Регистрацията за семинара "Как да създадем успешна марка в България?" е отворена и всички, които имат интерес към събитието, може да заявят своето участие на адрес www.powerbrand.bg/seminars.

Първите 15 регистрирани участника ще получат безплатен екземпляр от книгата „Брандинг 101” на издателство „Локус Пъблишинг”, партньор на проекта.

Организатор на семинара е консултантска фирма “Пауър Бранд”, специализирана в пълно маркетинг обслужване на търговски марки.

„Пауър Бранд” работи в областта на брандинга и медиите повече от 2 години в партньорство с водещи маркетинг консултантски компании в света и популярни международни експерти с многогодишен опит и доказани успехи.