Най-престижната доскоро търговска улица не само в София, но и в цяла България - "Витошка", загуби битката за лидерското място. Тя вече е изместена от две други в сърцето на търговците. "Леге" и "Съборна" станаха предпочитаните от най-скъпите модни марки, на които те разполагат луксозните си магазини.

Това се отразява и на наемите. На улиците "Леге" и "Съборна" те са с 40-50% по-високи, отколкото на дългогодишния номер 1 - бул. "Витоша", показват наблюденията на "Фортън". Последните им данни сочат, че наемът за топ помещенията от 100-150 кв.м на булеварда е около 40 евро на кв. м месечно.

Това означава, че на другите две търговски улици кв. м е средно между 55 и 60 евро месечно. Според консултантите "Витошка" вече е предпочитана от по-масовите марки, а не от най-скъпите. Напоследък е "завладяна" и от кафенета и ресторанти.

Експертите отчитат още, че тенденцията за изместване на много брандове от търговските улици към моловете продължава, пише вестник "24 часа".

Към края на септември общите отдаваеми площи в молове в страната са възлизали на 735 000 кв. м. Общо за България търговските площи на хиляда души достигнаха 101 кв. м.