Кажи ми къде пазаруваш, за да ти кажа какъв си
Базираната в Ню Йорк компания за проучване на потребителските нагласи Scarborough е изготвила ново проучване, в което търси връзката между пазаруването и навиците на хората.
Данните от проучването показват, че гласоподавателите, които винаги гласуват по време на местни или общонационални избори, е по-вероятно да пазаруват в магазини за търговия на едро като Costco и Sam’s Club, както и в специализирани хранителни магазини като Trader Joe’s и Whole Foods.
Хората, които не гласуват на местни и общонационални избори, пък е по-вероятно да набавят хранителните си продукти от вериги като Target и Wal-Mart.
Ето още няколко интересни факта от проучването:
Колкото по-заможно е едно домакинство, толкова по-вероятно е да пазарува от специализирани магазини за хранителни стоки. Вероятността домакинствата с годишни доходи в размер на над 250 000 долара да пазаруват в по-скъпите специализирани магазини е два пъти по-голяма, в сравнение със средностатистическия потребител.
Тийнейджърите излизат скъпо. Домакинствата с един или повече тийнейджъри е по-вероятно да пазаруват във вериги като Wal-Mart или магазини на едро, отколкото в специализирани магазини.
По-младите потребители предпочитат по-големите магазини. Родените между 1980 и 2000 г. съставляват повечето клиенти на вериги като Wal-Mart. Потребителите на възраст между 30 и 49 г. пък са най-голям дял от пазаруващите, което означава, че те най-вероятно пазаруват в едно домакинство.
Представителите на поколението, родено малко след Втората световна война, които са на възраст между 50 и 69 г., пазаруват повече в магазините на едро, отколкото във вериги като Wal-Mart, докато хората на възраст на 70 г. просто посещават традиционните хранителни магазини.
Вероятността по-възрастните клиенти да се шляят между рафтовете в Wal-Mart и Costco е много по-малка, според данните на Scarborough.
Вероятно не е изненадващо, че хората, които консумират енергийни напитки, е по-вероятно да са пазарували във вериги от типа на Wal-Mart, отколкото на друго място.
Потребителите харчат повече пари в магазините за търговия на едро, отколкото където и да било другаде. Те са споделили за проучването, че харчат средно по 145 долара на седмица в Costco или Sam’s Club, в сравнение със 141 долара на седмица за тези, които пазаруват в специализираните хранителни магазини.
Посещаващите магазини като Wal-Mart харчат по 136 долара на седмица, докато тези, които пазаруват в традиционните магазини, оставят по 134 долара на седмица.