Тази година очакваме до голяма степен да продължат да намаляват премиите на застрахователния пазар, прогнозира Николай Генчев, директор „Общо застраховане“ на Уника по време на панел „Застраховане“ на форума „Шумът на парите“. Това е добре за потребителя.

Притеснителното е, че малките икономически субекти усещат най-тежко последствията от кризата. В момента големите предприятия вървят нагоре. Въпреки това премиите падат, коментира Генчев.

Наблюдава се една „стара“ ниша – предлагането на допълнителни услуги на застраховетелите извън изплащането на обезщетения.

Застрахователи все повече се интересуват от мерки изобщо да не се стига до застрахователни събития или до минимизиране на разходите за сбъдване на застрахователното събитие. Вижда се една допълнителна роля на застрахователя. Агрегират се знания за щети, коментира още той.

Ние знаем какво се случва и как това би могло да се предотврати. Общозастрахователните линии, свързани със застраховки на отговорности, имат голям потенциал в себе си. С тази комуникация по време на риск инженеринга ще видим намаляване на премиите на пазара.

В тази ситуация е важно да се запази качеството на услугата – да се намери съотношение между честната цена за клиента и качествената услуга, смята директорът на Уника.

Кризата предостави изключително много възможности освен при автомобилното застраховане, което е водещо за пазара. При останалите общозастрахователни продукти виждаме много възможности.

Забелязахме увеличение в кражбите на автомобили, но по-скоро трябва да се търси съдействието на държавата. Кражбите не са лесно решим проблем. Ние го решаваме с повишаване на цената за потребителя, заяви Генчев в отговор на въпрос на модератора Николай Здравков.

Кражбите в България са феномен. В нито една друга държава не наблюдаваме подобни кражби. Отново се ориентираме към активната превенция – телематика. Производителите в световен мащаб ще са длъжни да я въведат през следващите години, което представлява някаква възможност за решаване на проблема, съобщи Генчев.

Най-вероятно цената на гражданската отговорност за едни хора, които пътуват в чужбина ще е една, докато тези, които остават предимно в България, ще е по-ниска. Напълно рискуваме видимо да падне обхвата на застраховката.

Има тенденция на търсене на застраховки с покритие в чужбина. Налагат се правила, които идват или от европейската, или американската практика. Излизането на български компании в чужбина ги кара да сключват подобни застраховки.

Форумът "Шумът на парите" се осъществява със съдействието на Мтел, Сосиете Женерал Експресбанк, ДЗИ – KBC Group, Лукс Имоти, ПОК Доверие, Провидент Файненшъл България, Консултантска къща Амрита, ActivTrades и LG. Организационен партньор на събитието тази година е агенцията за връзки с обществеността AMI Communications България. Медийни партньори на събитието са сп. Мениджър, Дарик радио, новинарските сайтове fakti.bg, novini.bg и cross.bg, както и специализираните imot.bg, Seenews и insurance.bg.