15 хил. работни места ще осигури изграждането на българската част от проекта "Южен поток". Това е свързано както с непосредственото изграждане на съоръженията, така и с инфраструктурата, местата за хранене и т.н.

Българските строители от години чакат толкова голям проект, призна пред TV7 председателят на браншовата камара инж. Светослав Глосов.

"Стройтрансгаз" е консорциумът, който ще изгражда българската част от трасето. В него влизат едни от най-големите български компании с опит в изграждането на големи обекти. Зад тях стоят над 80 фирми, главно от региона на Северна България с ангажираност на над 5500 работници и специалисти, обясни той.

Договорено е българският подизпълнител да свърши над 50% от работата – чисто строителните дейности като трасета, довеждащи пътища, строителната част на компресорните станции.

Руската страна ще участва с доставките на съоръжения и тръби и монтажните работи, където са специализирани и вече имат опит с изграждането на "Северен поток". Руснаците ще поемат и морската част, тъй като ние нямаме нито техника, нито кадри, нито опит в тази сфера.

Инж. Глосов подчерта, че при такъв мащабен проект е по-добре подизпълнителят да е един голям консорциум, за да се гарантира спазването на сроковете и съответните отговорности по проекта. При ползването на много и по-малки подизпълнители тази отговорност се размива и е трудно проследима, обясни той.

Председателят на камарата на строителите подчерта, че "Южен поток" може да не е приоритетен за Европейската комисия, но е такъв за Южна Европа и е по-добре България да извлече ползите от него, които ще са дългосрочни.