Maserati планира да увеличи броя на дилърите си
Италианският производител на луксозни спортни автомобили Maserati ще удвои броя на дилърите си до около 500 до 2015 г., за да запази търсенето на своите луксозни модели Ghibli и Quattroporte.
“Ръстът трябва да се поддържа,” е заявил главният изпълнителен директор на Maserati Харалд Вестер в интервю за Bloomberg. Марката е имала 250 дилъра през 2011 г.
Fiat SpA инвестира в Maserati като част от плана за увеличаване на световните продажби на италианската луксозна марка, за да бъде сложен край на загубите в Европа.
Производителят се цели в увеличаването на продажбите на Maserati близо пет пъти до 75 000 автомобила през 2018 г. Марката вече е на път да изравни до края на юни продажбите за цялата 2013 в размер на 15 400 автомобила, според Вестер.
Maserati също така планира да увеличи повече от три пъти приходите си до 6 млрд. евро (8.2 млрд. долара) през 2018 г. с представянето на нови модели, между които и първия в историята си SUV модел, както и спортния автомобил Alfieri.
Най-евтиният модел на марката в момента е струващият 66 900 долара Ghibli. С цени на тези нива маржът на печалба трябва да е “двуцифрен,” е заявил Вестер.
Вижте още: Тази кола представлява бъдещето на Maserati
Италианският автопроизводител обмисля увеличение на производството с около 20%, за да задоволява търсенето, според хора, близки до компанията.
Увеличението на производството, в това число прехвърлянето на 500 служители в завода на Maserati от други заводи на Fiat, беше отложено временно заради спор около трудовите договори. Това може да попречи на способността на марката да поддържа настоящото ниво на растеж в Азия.
“Китай и Азиатско-тихоокеанският регион са вторият най-голям гравитационен център за нашия бизнес” след САЩ, казва Вестер. “В последните няколко години продавахме по 800 коли на тези пазари за година. Сега продаваме това количество за месец.”