Galaxy Note 4 излиза на пазара по-рано от очакванията
Най-големият световен производител на смартфони – южнокорейската компания Samsung обяви, че пуска в продажба дългоочаквания таблет Galaxy Note 4 по-рано от предварително определения срок.
Моделът ще е достъпен на пазарите в Южна Корея и Китай през тази седмица, преди да се появи в 140 други държави до края на следващия месец.
За избързването най-вероятно е допринесъл изключително големият успех на новия iPhone 6 от основния конкурент Apple. От компанията отчетоха рекордни продажби в размер на над 10 милиона броя от пускането на новите модели само през уикенда.
Това е първият случай, когато новият фаблет на компанията ще се появи на китайския пазар преди останалите пазари. Така Samsung най-вероятно ще изпревари Apple, която все още не намира разрешение да продава новите си модели в страната.
Конкуренцията при производителите на смартфони става все по-ожесточена, като сериозен ръст се наблюдава от китайските производители Huawei и Lenovo, които заплашват сериозно да разместят класацията на водещите производители през следващите години.
През юли Samsung оповести спад от 20% в печалбата си за второто тримесечие, което инициира поевтиняване в акциите на компанията до двугодишен минимум.
Продажбите на последния емблематичен модел на компанията - Galaxy S5 са доста по-слаби от очакванията, след като моделът бе представен през април.
Продажбите на последния фаблет на компанията Galaxy Note 3 превишиха 10 милиона за двата месеца след представянето му през 2013 година и специалистите очакват те да бъдат надминати от последния модел Note 4.
Новият модел, който е с 5.7-инчов дисплей, ще се продава за 920 долара без договор, като има писалка, с която потребителите могат да пишат по дисплея, да водят бележки и да местят обекти, както и да изпълняват няколко задачи едновременно.
Въпреки, че Samsung запазва лидерската си позиция на най-голям световен производител на смартфони със 74 милиона продадени устройства, делът на компанията се понижава със седем процентни пункта до 25.2% от световните продажби.