Executive МВА на Американския университет в България с нов курс
Американският университет в България разширява учебната си програма в Executive EMBA с включването на нов курс „Проект по социално предприемачество“.
Елвин Гури и Том Хигинс, най-добрите професионалисти в своите области, ще обединят сили, за да обменят опит, знания и умения със студентите от EMBA програмата за първи път през януари 2016 г.
Гури е изпълнителен директор на Empower Capital Fund и River Styxx Capital, бивш председател на управляващия борд, изпълнителен директор и съосновател на JetFinance International, а Хигинс е инвеститор, съосновател на Yatoto и съуправляващ партньор на Empower Capital Fund.
Ползите от предприемаческото мислене далеч надхвърля хората, които управляват собствен бизнес. Компаниите все повече търсят служители, които да вдъхновят предприемаческия дух в техните организации. Всъщност, проучванията показват, че изграждането и поддържането на предприемаческа организационна култура е ключов елемент за успеха на всяка компания.
Осъзнавайки трансформиращата роля на предприемачеството, Американският университет в България е изградил сериозни традиции в тази сфера. Предприемачът и преподавател Стийв Кайл, изпълнителен директор на Xentio и Mammoth, вече няколко години води курс по предприемачество на участниците в EMBA програмата на Американския университет в България.
По време на новия курс, уникалният екип ще съветва, направлява и работи със студентите, за да вдъхнови проектите им по социално предприемачество. Участниците ще имат възможност да се възползват от знанията, практическия подход и опитът от бизнеса, който Гури, Хигинс и Кайл ще внесат в клас.
За значимостта на социалното предприемачество разказва Елвин Гури: „Социалното предприемачество, в същността си, означава опит да се мобилизират ресурсите на общността, бизнеса и правителството за справяне с обществено значими теми и проблеми.
Това е опит да се генерират нови идеи за функциониране както на обществото, така и на отделните личности, създаване на нови бизнес модели, но и начини за подобряване на сегашните модели, за да отразяват нуждите на обществото. Като дисциплина съчетава изучаването на предприемачество, иновации, етика, корпоративна социална отговорност, и много други.
Социалното предприемачество е тема, която трябва да бъде изучавана внимателно, особено от сегашните и бъдещите бизнес лидери. То ни помага да станем по-добри ръководители и същевременно по-добри граждани. Помага ни да усъвършенстваме нашето бизнес поведение. По-важното е, че социалното предприемачество ни вдъхновява да преосмислим не само мисиите на нашите компании, но и нашите собствени индивидуални ценности и как допринасяме към обществото“.