Скъпата йена се отразява и на продажбите на луксозни стоки
Производители на луксозна бижутерия и часовници намаляват цените на своите продукти, продавани в Япония, с до 10%, след поскъпването на йената в последните месеци.
Френската компания Van Cleef & Arpels обяви, че от днес намалява цените на часовниците, бижутата и аксесоарите си със 7-8%. От понеделник швейцарският производител на часовници IWC Schaffhausen планира намаления с 8%.
По-рано през август от Cartier и Gucci също обявиха по-ниски, съответно с 10 и 9 на сто, цени на луксозните си стоки.
Голяма част от тези намаления идват след продължаващия ръст на японската йена спрямо щатския долар и еврото, което прави цените на луксозните продукти по-високи спрямо останалите големи пазари.
Уеднаквяването на цените в Япония би понижило онлайн покупките на луксозни стоки от богатите японци от САЩ и Европа, което е най-големият проблем в този сегмент.
Износът на швейцарски часовници към Япония се е понижил с 4% през юни и с 8% през май, което показва и сериозността на проблема. Обобщените данни на ръст от началото на годината с 3% са още едно доказателство, че намалите продажби се дължат главно на по-скъпата йена.
Въпреки поскъпването на японската валута, на пазара има и компании с коренно различна стратегия, пише Asian Review. Такава е например Omega, откъдето дори повишиха цените си в Япония през последните месеци.
От началото на февруари до днес японската йена е поскъпнала с около 20% спрямо щатския долар, до настоящите 100.67 йени.