Агенцията за качеството на транспортното обслужване (AQST) във Франция публикува изследване на редовността на основните транспортни средства, на първо място влаковете. Според изчисленията на агенцията изгубеното време от всички пътници, използващи железопътния транспорт, се равнява на повече от два милиарда минути всяка година, пише френският вестник Les Echos.

“Това представлява загуба на икономическа стойност от порядъка на повече от 1.5 милиарда евро“, считат авторите на изследването. Над две трети от загубите на време се отнасят за ежедневни маршрути.

AQST сравнява точността на френските влакове с тази на основните железопътни компании в чужбина. За целта тя използва само един идникатор за всички държави – броя на влаковете, които пристигат със закъснение над пет минути и нула секунди.



Този начин на изчисление се различава от начина, използван традиционно от френската железопътна компания (SNCF) – за високоскоростните влакове държавната компания взема предвид само закъсненията над пет минути при пътувания под 1.30 часа, над 10 минути при маршрути, които се изминават за между 1.30 и 3 часа, и над 15 минути за пътуване, което продължава три или повече часа.

По този метод SNCF регистрира през 2014 г. процент на редовност на високоскоростните влакове от близо 90%. Той обаче спада до 80.3%, ако се вземат предвид всички високоскоростни влакове с над пет минути закъснение, отбелязва AQST.

Френските влакове се представят по-добре от италианските високоскоростни влакове (74.5% от влаковете пристигат навреме или с по-малко от пет минути закъснение) и от германските (74.1%). Холандските (88.6%) и испанските (92.7%) имат по-висока точност, защото се движат по железопътни релси, които почти изключително са запазени за високоскоростни влакове.