Какъв е профилът на купувачите на жилища между 2 и 5 млн. долара?
Брокерската компания за луксозни имоти Unique Estates спечели престижната награда Spirit на международната мрежа Luxury Portfolio International. Тя бе връчена по време на световната конференция на Leading Real Estate Companies of the World, която се състоя през март в хотел „Фонтенбло Маями Бийч“ във Флорида, САЩ.
Събитието привлече над 2000 от най-успешните световни експерти в областта на недвижимите имоти от повече от 25 страни, сред които и петима топ експерти на българската компания.
Международно отличие
Наградата Spirit се връчва на Unique Estates за нейния бизнес размах и екипна работа, с които развива портфолиото си от имоти и услуги благодарение на наскорошното си присъединяване към най-голямата мрежа за луксозни имоти в света – Luxury Portfolio. Българската компания е ексклузивен представител на международната платформа в страната и е 60-ата компания в света, присъединила се към нея.
„Отличието е доказателство за това, че нашата компания разгръща активно дейността си, обучава непрекъснато служителите си, демонстрира дълбоко разбиране на сектора и активно използва новите възможности и международния опит в работата си със своите клиенти и партньори“, сподели Весела Илиева, управляващ партньор в Unique Estates.
По повод церемонията президентът на международната платформа за имоти от най-висок клас Пол Бумсма коментира: „Наградите на Luxury Portfolio International отличават компании за техните впечатляващи резултати в маркетинговото представяне на луксозни домове и в професионалното клиентско обслужване. Всяка награда демонстрира стратегическото използване на ресурси и глобалното влияние на Luxury Portfolio International.“
Световни тенденции
Годишната конференция на Leading Real Estate Companies of the World очерта основни тенденции на пазара на луксозни имоти в света. Сесиите бяха посветени на широк кръг от теми, които оказват влияние върху пазара на недвижими имоти, включително световната икономика, променящата се демография на потребителите, развиващите се технологии и маркетингови стратегии, както и модерния начин на живот.
Прогнозите са позитивни, като 92% от присъстващите експерти очакват увеличение на продажбите, а 97% – ръст в цените на жилищата със средно 7% в световен мащаб. Над 1/3 от брокерите предвиждат увеличение на чуждестранните купувачи и инвеститори. Китай все още е начело на списъка от страни, които най-вероятно ще привлекат купувачи на международния пазар на недвижими имоти.
Попитани кои удобства са приоритети за съвременния купувач, брокерите посочват отворени пространства, технологии тип „интелигентен дом“, най-съвременно оборудвани кухненски помещения и възможност за свободно преминаване през отделните пространства в жилището. Екологичните предимства на имотите също са изтъкнати като необходимост заради повишения интерес към използване на слънчева енергия и други устойчиви принципи на живот.
Основна тенденция на пазара е търсенето на жилища, които са готови за нанасяне и не изискват почти никакви или минимални допълнения. Макар тези удобства да са силно желани, някои брокери отчитат, че купувачите са склонни да направят компромис поради ограниченото предлагане на много пазари.
В световен мащаб малка част от купувачите на жилища на стойност над 1 млн. долара биха искали да ги реновират напълно (15%) или да вложат парите си в стар, но напълно реновиран имот (15%). Ключови предимства за повечето от тях са уединение (55%), енергийна ефективност и екологичен дизайн (55%), основна спалня с луксозна баня (54%) и гардеробно помещение (51%), външно пространство или пространство за свободното време (49%) и отворен план на помещенията в жилището (49%).
Профил на съвременния купувач
„По време на конференцията бяха обсъдени и петте основни характеристики на съвременния купувач на луксозни имоти: желанието за превъзходство, търсене на разпознаваемост, нарастващата независимост, колекционерската страст и затихващото влияние на брандовете при избора“, сподели още Весела Илиева.
Според последните световни проучвания купувачите на луксозни имоти се разделят на три основни групи: