Леброн Джеймс стои зад най-бързо растящата верига заведения в САЩ
Blaze Pizza e основана преди пет години с две заведения в Южна Калифорния (Ървайн и Пасадена). Концепцията – бърза, достъпна, високо качествена пица. Идеята сам да си направиш пица за три минути се харесва на обичащите пица американци и на следващата година започват да отварят заведения от веригата на франчайз.
Наскоро Blaze отвори своя ресторант номер 200 в Ментор, Охайо. Достигането на този брой ресторанти за четири години е рекорд в историята на сектора на заведенията за хранене в САЩ, според консултантската компания Technomic.
Един от най-популярните спортисти в света стои зад компанията почти от първия ден. Днес Леброн Джеймс е акционер, собственик на франчайз заведения и рекламно лице на веригата.
В проведено наскоро проучване на Harris Poll, Blaze се нарежда на второ място сред най-добрите марки пицарии, след Papa John’s и преди Pizza Hut, която разполага с над 7 000 заведения в САЩ.
Джеймс често използва социалните медии, за да рекламира Blaze на своите общо 91 милиона последователи във Facebook, Instagram и Twitter. Видео на Джеймс, който работи в Blaze Pizza под името “Рон”, през миналата година бе гледано над 2 млн. пъти в YouTube.
Джеймс инвестира в Blaze Pizza през 2012 г., малко след като първите ресторанти са отворени от Рик и Елис Уецел. Финансовият консултант на Джеймс Пул Уахтър от Main Street Advisors свързва Джеймс с Blaze във време, когато компания се опитва да разшири дейността си.
Впоследствия Джеймс проявява интерес към това да отвори франчайз ресторант във Флорида през 2013 г., докато още играе за Маями Хийт.
Джеймс, Лари Леви и бизнес мениджърът на Джеймс Маверик Картър в крайна сметка получават правата на Blaze за Южна Флорида и Чикаго. Те вече имат 17 заведения (12 в Чикаго и пет в Южна Флорида) и планират да отварят още.
Разрастването на компанията е невероятно. Продажбите през 2013 г. възлизат на 6 млн. долара, докато през миналата година достигат 185 млн. долара. Главният изпълнителен директор на Blaze Джим Мизес се цели в 285 млн. долара тази година и 1.1 млрд. долара до 2022 г.
Джеймс удвои залога си в Blaze през 2015 г., когато прекрати партньорството си с предишния си спонсор McDonald’s и се отказа от гарантирани 15 млн. долара от реклама за четири години.
Картър предлага на Джеймс идеята да вложи цялата си рекламна мощ в Blaze вместо в McDonald's, защото компанията отразява повече неговия начин на живот и представлява по-добра бизнес възможност. Рискът е по-голям, но същото важи и за печалбата. По отношение на Blaze, Джеймс казва: "Имаме възможност да изградим тази компания. Ако не е успешна, мога да виня само себе си."
“Искаме да подготвим нещата така, че когато компанията излезе на борсата, да получи пазарна оценка от над 1 млрд. долара,” казва Мизес, като целта му за това е в следващите 3 до 5 години. Това би било страхотно за четирикратния най-полезен играч на НБА Джеймс, който е споделял, че иска да стане милиардер. Той притежава 10% от компанията.
В последната класация на Forbes на най-добре платените спортисти Джеймс се нареди на втора позиция с 86.2 млн. долара, заработени в периода юни 2016 – юни 2017. В добавка към заплатата си от 31.2 млн. долара, Джеймс е заработил и 55 млн. долара от рекламни договор с компании, като Nike, Coca-Cola, Intel, Verizon, Kia Motors и Beats, както и от дяловете си в компании като Blaze и Uninterrupted и неговата продуцентска компания SpringHill Entertainment.