Защо Apple е една от най-големите гейминг компании в света?
Големите приходи, които генерира онлайн магазинът за приложения на Apple, наредиха компанията сред водещите играчи в индустрията за видео игри, въпреки че технологичният гигант не разработва свои заглавия.
„Мисля, че това, което често пропускаме - на фона на стотиците хиляди приложения в онлайн магазина на Apple, е, че 82% от приходите идват от гейминг, така че, когато говорим за вертикално проникване, става дума за игри”, казва Нийл Камплинг, съвместен ръководител в Mirabaud Securities, цитиран от CNBC.
Вертикален пазар е този, който се съсредоточава върху ниша - специфична индустрия, а не върху голямата част от потребителите на основна услуга или продукт.
По думите на Камплинг, това, че Apple генерира сериозни приходи от гейминг чрез своя App Store, прави компанията голям играч на този конкретен пазар.
„Геймингът понастоящем е най-големият вертикален пазар в медиите. Това е индустрия за 130 млрд. долара, която расте с двуцифрени темпове всяка година в последното десетилетие. Apple се превърна в една от най-големите гейминг компании в света, но без да разработва игри”, казва анализаторът.
По данни на компанията за проучвания App Annie, игрите заемат приблизително половината от 10-те най-популярни приложения в App Store на Apple.
Въпреки че хората, които играят мобилни игри на телефоните си, едва ли определят себе си като геймъри, проучвания сочат, че индустрията за мобилни игри заплашва да надмине тази, занимаваща се с традиционния гейминг.
Данни на App Annie и IDC, публикувани в началото на тази година, показват, че потребителите са харчили за мобилни игри през 2017 г. 2.3 пъти повече, отколкото за компютърни игри, и 3.6 пъти повече, отколкото за конзолни игри.
Ако Apple се считаше за гейминг компания, то тя щеше да се конкурира с големите играчи, като Sony, Microsoft и китайската Tencent.
Пазарната капитализация на Apple се намира в подножието на 1 трилион долара, като компанията може да се превърне в първата, преминала тази психологическа граница.