Големите продукти-провали на компании-гиганти
Не е лесна задача да се въведе нов продукт на пазара. Понякога потребителите не са готови за него, друг път просто не успяват да го използват.
И ако това се случи, дори огромният маркетингов бюджет не може да накара хората да го купят.
Bored Panda събира продукти на компании-гиганти, които изобщо не се представиха според очакванията. Вижте ги:
През 1982 г. гигантът в грижата за зъбите Colgate излезе с изключително странна идея за разширяване на марката - да продава замразени полуфабрикати. Този план не само се прроваля, но и продажбите на паста за зъби падат след пускането на новата линия.
През 1990-те години Microsoft решава да предостави на клиентите си нов офис асистент - Clippy. Впоследствие той е описван като един от най-лошите потребителски интерфейси, създавани някога.
Clippy е проектиран да се появява, когато софтуерът смята, че потребителят се нуждае от помощ и успя да дразни доста хора. След като от Microsoft признаха, че е непопулярна, те решиха да премахнат функцията.
През 2000 г. гигантът в търговията със сосове Heinz реши да пусне цветен кетчуп, за да привлече вниманието на децата. Ez Squirt се предлага в три основни цвята: морско синьо, зелено и лилаво. Идеята обаче не сработва и след 6 години производстнвото е преустановено.
През 1992 г. Pepsi представи нов продукт, наречен Crystal Pepsi. Той обаче умря едва една година по-късно. Дейвид С. Новак, на когото се приписва въвеждането на концепцията, признава: "Би било хубаво, ако се бях уверил, че продуктът има добър вкус."