Мистериозен корабен магнат е единственият милиардер столетник
Най-младитe милиардери в света могат да науча някои неща от най-възрастния. Тази титла в момента принадлежи на 100-годишния Чанг Юн Чунг, корабен магнат от Сингапур, който ръководи компанията си от над 50 години и едва напоследък показва признаци на забавяне на темпото.
Чанг се превърна в най-възрастния милиардер в света, когато Дейвид Рокфелер - последният жив правнук на петролния магнат Джон Д. Рокфелер, почина през 2017 г. на 101-годишна възраст.
Така щафетата бе предадена на Чанг, когато той бе на 98 г. След него в момента се нареждат Алойзио де Андраде Фариа (98 г.) - бразилски лекар, насочил се към банкерството, чието състояние в момента възлиза на 2.2 млрд. долара; и Марсел Адамс, също на 98 г., кандаски имотен инвеститор с 1.7 млрд. долара.
Никак не лош начин за Чанг да стартира 11-ото си десетилетие на този свят.
Роденият през 1918 г. Чанг, известен още като Тео Уун Тионг, започва кариерата си в корабния бизнес в Сингапур през 1949 г., като работи за други компании в продължение на 18 години, преди да започне собствен бинес, пише Time.
Извън постиженията му в бизнеса, за Чанг, който избягва светлината на прожекторите, се знае много малко. В едно от редките си интервюта той споделя тайната си за успеха: “Работя здраво и съм честен с всички хора,” казва той. “Каквото обещая, винаги го изпълнявам. Това е моят принцип.”
Чанг основава Pacific International Lines през 1967 г. само с два кораба. В следващите десетилетия компанията разширява дейността си и започва да превозва контейнери, а в момента разполага със 160 плавателни съда. Това е най-голямата непублична корабна компания в Сингапур.
Разрастването на компанията направи Чанг един много богат столетник. Неговото състояние се оценява на 1.9 млрд. долара към настоящия месец, според Forbes.
Чанг най-накрая делегира част от правомощията си, като наскоро предаде контрола над компанията на едно от 14-те си деца. През април тази година той обяви, че напуска поста председател, предавайки го на своя син и управляващ директор Тео Сион Сенг.
Чанг също така се оттегли от борда на директорите, въпреки че остава почетен председател и ще изпълнява ролята на консултант.
“Работя с Тео Сионг Сенг от повече от 30 гдини и съм сигурен, че той може да бъде лидерът, който да води компанията напред,” заяви Чанг.
Ако синът му последва стъпките на баща си, бъдещето му в корабните превози изглежда доходоносно.