Apple ще ограничи настоящите си производствени планове за нови смартфони iPhone с около 10% в следващите три месеца, информира Nikkei Asian Review.

Технологичният гигант е казал на своите доставчици през декември да произвеждат по-малко нови смартфони iPhone, отколкото е било първоначално планирано за първото тримесечие, според Nikkei, откъдето се позовават на запознати източници.

Това би бил вторият случай в рамките на два месеца, в който Apple намалява предварително планираното си производство на смартфони, според Nikkei. От изданието добавят, че новата промяна засяга всички нови модели iPhone —XS Max, XS и XR.

Съгласно ревизираното предложение, общото планирано производство на нови и стари модели iPhone ще бъде намалено до около 40 - 43 млн. броя за тримесечието до март. Предварителните планове са били за производството на 47 - 48 млн. смартфона, според Nikkei.

Миналата седмица Apple занижи прогнозата за приходите си, като отчасти посочи като причина забавящия се ръст на икономиката в Китай и по-ниски от очакваните приходи от продажби на iPhone в Китай.

Този ход разбуни пазарите, тъй като инвеститорите се притесняват относно забавяне на ръста на втората най-голяма икономика в света предвид продължаващия конфликт на Пекин с Вашингтон.

Защо Apple ще печели, дори при слаби продажби на iPhone?Apple може да продава услугите си повече от успешно, дори продажбите на iPhone да се свият драстично


Анализатори твърдят, че много доставчици на Apple иформират за проблема със слабото търсене на iPhone от миналата година.

Главният изпълнителен директор на CNBC Тим Кук заяви вчера, че скептиците на Уолстрийт подценяват разрастващата се екосистема от устройства и услуги на компанията.

Apple и нейните конкуренти, сред които и Samsung, в момента оперират на един силно наситен пазар на смартфони, където ръстът се забавя. Според International Data Corporation, международните продажби на смартфони падат с 6% през третото тримесечие на 2018 г.

Това също така бе понижение на годишна база в четвърто поредно тримесечие, което породи опасения относно бъдещето на пазара.

Някои анализатори казват, че смартфоните от различните компании си приличат толкова по функции и начин на работа, че клиентите вече не виждат осезаеми разлики. Устройствата също така вече не са толкова иновативни, колкото преди.