Кото Ошю за България, Япония и киселото мляко
За последно е бил в България преди три години. Неговото име е Калоян Махлянов-Кото Ошю (изписван още и като Котоошу у нас) и чрез него и компанията, която му подава ръка още в началото на кариерата му - MEIJI, почти всеки японец е чувал за киселото мляко и страната ни.
Но не винаги всичко е било цветя и рози за Махлянов. Пред Profit.bg той казва, че в началото, или през 2002 г., е плакал всяка вечер.
„Мислех си, защо аз трябва да го правя това нещо. Моите колеги в университета си живеят живота. Защо аз, защо сега, защо тук? Защо така се получиха нещата. Мислиш, мислиш и лягаш да спиш. На следващия ден ставаш и тренираш. След това идва нов ден. Дай да се напъна още малко, си казвах. Минава още един и още един ден. Не го мислиш дългосрочно, правиш това, което трябва да се направи.
Първите резултати видях след една година. След успехите вече стана по-хубаво и видях, че това, което правя, не е погрешно."
Рецептата за успеха в Япония
Моята история ме върна в 18-и век, въпреки че Япония е 20-30 години по-напред от нас. През 2002 г. попаднах на място, което наистина беше от 18-и век. Едно българче отива в свят, в който на черното казват бяло. Само трябва да слушаш, нямаш приятели и няма кой да ти говори на български и да ти помогне.
Не е така лесно, както изглежда, когато вече си успял. Защото, за да успееш, трябва да преминеш толкова много трудности, които е трудно дори да се опишат. Но щом Япония ми даде шанс да успея, нямаше връщане назад. Може би затова успях. Само напред и няма непостижими неща, разказа Коотошу пред българската публика.
Търпение, упоритост и безотказност – това е рецептата му за успеха.
Защо се решава на тази крачка
Нещо, което не можех да постигна тук, в България – трудът, който си положил, да бъде оценен. Това, което ми предложиха там, е голям шанс, нямаше път назад, просто трябваше да се реализирам. Въпреки трудностите, не се отказах. Защото не съм просто българин, аз бях първият български сумист в Япония. Аз съм лицето на цяла България – нямаше как да тръгна назад.
Защо MEIJI заложи на Калоян Махлянов от самото начало?
Има три причини, поради които решихме да заложим на Кото Ошю, казва Хисаши Накаяма, почетен консул на България в Йокохама и съветник към Борда на директорите на японската компания.
"Първо, той е много силен, а той беше силен от самото начало. Второто е, че той е много красив мъж, а красивите мъже допадат на жените, а мъжете им се възхищават и завиждат. Третата причина е, че той е интелигентен човек, който успява да постигне целите си и да се впише в една чужда държава, каквато е Япония.
За Япония
Там има по-големи възможности и хората оценяват труда. Трябва да се трудиш много повече там, отколкото си го правил в България, за да успееш. Не можеш да отидеш и да чакаш лесното. Тези, които мислят така, отиват за 1-2 месеца и се прибират – не е техният свят. Няма лесно никъде, допълва Махлянов.
С какво Япония е по-различна от България? Нищо общо няма, казва Махлянов. Най-много ми липсваха родителите и приятелите, допълва той.
Кой е по-популярен – киселото мляко или Кото Ошю?
От полза си бяхме един за друг. Благодарение на киселото мляко японците знаят къде е България.
На какво учи децата си
Калоян Махлянов има две деца – Кирил и Мария. Но на какво ги учи той днес? "Животът не е лесен и нищо не се носи на тепсия, трябва да го заслужиш“, отговаря той накратко.
Автобусните групи
Групи с автобуси идваха в родното село Джулюница, когато се състезавах. Идваха, за да се снимат с родителите ми, ядяха с тях баница, спомня си още той. Ръстът на японските туристи в България не е от днес.
България - преди и сега
След демокрацията съм се редил на опашки за хляб, мляко, имаше и инфлация. Тогава обаче имаше хора и чувства. Този път, като се прибрах, забелязах, че го няма това отношение човек към човек. Една усмивка не видях, всеки е начумерен, намръщен, всеки бърза за някъде.
Чакайте, бе, хора, за къде бързате? Ние не сме роботи, ние сме хора. Ето това бих казал на сънародниците си: „Не забравяйте, че сте хора... човеци.“
Какво представлява млякото за Калоян Махлянов
Това беше единственото нещо, което беше близко до мен в Япония. Всеки ден ходех да си купувам мляко. Когато се издигнах, компанията MEIJI направи реклама с мен. Много често се случваше, когато излизах на състезания, да ми казват „Старай се, дай всичко от себе си, о, кисело мляко“.
И така става идентификацията между киселото мляко и България, а оттам и на Калоян Махлянов като негово лице. Благодарение на киселото мляко те знаят къде се намира страната ни. Веднага свързваха името, киселото мляко и България.
Днес марката MEIJI е по-популярна в Япония от други големи брандове, като Coca Cola и Danone.