Основният доставчик на Apple ще прави електрически коли с Fiat
Тайванската компания Foxconn може да обедини сили с автомобилния производител Fiat Chrysler за разработката на електрически коли.
Компанията, която е най-добре позната като производител на смартфоните iPhone за Apple, обяви, че ще работи с американско-италианския концерн за „проучване на възможностите” за създаване на съвместно предприятие, което да се фокусира върху електрическите автомобили, разработвайки платформа за коли, които могат да се свързват с интернет.
„Ако компаниите придвижат нещата, планът може да бъде производство на превозни средства в Китай за местния пазар с потенциал за износ на други пазари в бъдещето”, посочват от Foxconn.
Акциите на Foxconn поскъпнаха с 2.6% по време на търговията в петък на борсата в Тайван, предава CNN.
Делът на компанията в бъдещото съвместно предприятие ще бъде 40% или по-малко, става ясно от документи, подадени до борсата в Тайван.
Foxconn има дълбоки връзки с Китай, като инвестира сериозно в обещаващи китайски транспортни стартъпи, включително услугата за споделено пътуване Didi Chuxing и производителя на електрически коли Xpeng.
Новината за евентуално обединение на Fiat и Foxconn идва на фона на известни трусове на пазара на електрически коли в Китай.
Пекин цели електрическите и хибридни коли да оформят поне 1/5 от продажбите на нови автомобили в страната до 2025 г.
Но продажбите на тези коли паднаха с 4% - до 1.21 млн. броя, през миналата година.
Търсенето е ограничено поради забавящата се икономика, а решението на правителството да намали субсидиите за придобиване на нова електрическа кола също повлия на резултатите.
Целта на китайските власти е да провокират корекция на пазара, който се пренасища с компании, продаващи електрически превозни средства.
Foxconn и Fiat Chrysler ще се изправят срещу сериозни конкуренти на китайския пазар, като Tesla, която наскоро откри първия си завод в страната.
Fiat Chrysler, които обявиха през миналата година, че ще се слеят с PSA Group - собственика на Peugeot, закъснява с навлизането си на китайския пазар на електрически коли.
Друго големи прозиводители, като Volkswagen, Ford и GM, вече са вложили милиарди в засилване на присъствието си на китайската сцена за е-автомобили.
Китай е труден пазар за Fiat Chrysler.
През октомври миналата година компанията обяви, че продажбите в Азиатско-тихоокеанския регион намаляват с 24% през третото тримесечие, главно поради слабо представяне на нейното китайско съвместно предприятие с GAC Group.