Срокът за заплащане на фактури за потребена електроенергия на битови клиенти се удължава с 10 дни. Тази и други мерки бяха координирани на среща между министъра на енергетиката Теменужка Петкова, председателят на Комисията за енергийно и водно регулиране Иван Иванов и представители на електроразпределителните и снабдителни компании на 16 март в София.

Друга мярка, договорена на срещата, е временно преустановяване на планирани дейности по електроразпределителната мрежа, които изискват планирано прекъсване на електроснабдяването. Компаниите ще се фокусират върху неотложни дейности и такива свързани с възстановяване на захранване в случаи на аварии.

Компанията ще предложи и техническа консултация на болнични заведения относно състоянието на тяхното електрозахранване.

Вижте 16-те мерки, които предлага КРИБ за облекчение на бизнесаСред основните предложения са промяна на сроковете за декларане, плащане и изпълнение на финансови задължения

Клиентските офиси на EVN остават отворени. Дейността им е организирана съобразно наложената извънредна ситуация в страната, при взети всички мерки за защита на работещите сътрудници и посещаващите клиенти. Това включва контрол на достъп в помещенията, дезинфекция и др. Компанията за пореден път призовава клиентите да избягват посещение на EVN Офиси, ако нямат спешна необходимост и да ползват дистанционните услуги на компанията.

Дистанционните услуги включват:


• Приемане на документи подписани с електронен подпис
• Безкасови начини за плащане на консумирана електро и топлоенергия.
o Плащане през интернет страницата www.evn.bg чрез платформата „ЕVN Онлайн плюс“
o Директен дебит
o Е-банкиране
o Epay.bg
o Transcard.bg
o Банкомат
o Всички кеш терминали в страната.
• Безплатни известия по SMS/Имейл с информация за фактури. Регистрацията се извършва бързо и лесно онлайн на: www.evn.bg/Home/SMS-email-notification.aspx