Баща и син, продавачи на стари автомобили, забогатяха с $5 млрд. за ден
Carvana Co. все още не е обявявала тримесечна печалба, откакто стана публична компания през 2017 г., но направи Ърни Гарсия Втори и неговия син Ърнест Гарсия Трети двама от най-богатите хора в САЩ.
По-възрастният Гарсия е най-големият акционер в базираната във Финикс Carvana, която продава автомобили, използвайки огромни вендинг машини. Неговият син Гарсия Трети е главен изпълнителен директор на компанията.
Тяхното общо състояние се оценява на 21.4 млрд. долара, според индекса на милиардерите на Bloomberg.
Акциите на компанията поскъпнаха с 31% на борсата в Ню Йорк вчера, след като тя прогнозира рекордни приходи и марж на печалба.
Книжата на Carvana са се оскъпили с близо 150% тази година, след като американците се насочиха към пазаруването на стоки за домакинството, развлекателни продукти и все повече употребявани автомобили онлайн.
“Covid-19 накара потребителите да търсят използвани автомобили, а Carvanа e основен бенефициент на тази тенденция,” казва Александър Потър, анализатор в Piper Sandler.
Carvana позволява на потребителите да избират от над 19 000 автомобила и да финализират покупката си за около 10 минути, според уебсайта на компанията.
Купувачите имат опция да си изберат автомобил от една от над 10-те вендинг машини из страната, използвайки огромна монета. Приходите на компанията са се удвоили до 3.9 млрд. долара миналата година, като компанията е продала 200 000 автомобила.
Тя прогнозира, че ще може да достигне 2 милиона продажби годишно.
Състоянието на Гарсия Втори се оценява на над 15 млрд. долара, а това на неговия син на 6.4 млрд. долара, според Bloomberg.
В миналото Carvana е била обект на скептици и продавачи на късо, а цената на акциите й беше волатилна след излизането на компанията на борсата. Книжата поскъпват с над 670% от достигнатото през март дъно, а пазарната капитализация на компанията е 36.2 млрд. долара.
Вчера компанията обяви, че ще емитира облигации за 1 млрд. долара, възползвайки се от бума в търсенето на автомобили втора употреба и ниската доходност на пазара на корпоративни облигации.
Около 600 млн. долара от средствата ще бъдат използвани за рефинансиране на дълг, а останалите ще влязат като кеш в счетоводния баланс.