От играчка – задачка: Lego придобива платформа за учене за 875 млн. доларa
Собственикът на Lego – Kirkbi A/S – купува американската фирма за видео обучение Brainpop за 875 милиона долара. Най-големият производител на играчки в света търси разширяване в образователния сектор, съобщава WSJ.
Придобиването на Brainpop, която подобно на българската Уча.се помага на учениците да разбират по-добре учебните предмети чрез кратки анимации, е част от плана на датската компания за изграждане на нов бизнес стълб.
„На път сме да наложим идеята на Lego за учене чрез игра на терена на формалното образование“, казва Йорген Виг Кнудсторп, изпълнителен директор на Lego Brand Group, част от Kirkbi.
Kirkbi, която управлява 75% от бизнеса на собственика на Lego (семейството на Кърк Кристиансен), управлява и Lego Education – звеното произвежда комплекти Lego, предназначени за използване в класни стаи. Сделката с Brainpop обаче няма да е обвързана с видеоклипове, излъчващи игри с Lego, твърдят от компанията.
Новината за сделката идва, след като миналия месец Lego отчете двуцифрен ръст на приходите за първата половина на годината. Въпреки икономическите предизвикателства датският бранд затвърди преднината си по продажби в сектора пред американските конкуренти Hasbro и Mattel (продаващ куклите Барби).
През последните години Kirkbi се стреми да се разшири отвъд блокчетата Lego. През 2019 г. стана част от консорциум, който се съгласи да купи оператора на музеите с восъчни фигури на Мадам Тюсо и тематичните паркове Legoland. По-рано тази година придоби срещу 1 млрд. долара миноритарен дял в разработчика на Fortnite Epic Games Inc. с цел съвместното разработване на подходяща за деца версия на метавселената.
Що се отнася до образователния бизнес, Kirkbi прави приблизително 15 миноритарни инвестиции в компании за образователни технологии през последните пет години – откакто проучва пазара. Целта на компанията обаче е била да премине отвъд модела на рисков капитал и да намери по-зряла компания, в която да инвестира или да придобие.
Базираната в Ню Йорк Brainpop, също със семейна собственост и със значителна база потребители, се оказва подходяща, защото има съдържание и истинско ноу-хау да ангажира децата и да ги направи любопитни и въвлечени в образователния процес, казва Кнудсторп.
6-минутните видеоуроци на Brainpop, които включват герои като робота Моби, достигат до 25 милиона деца годишно в две трети от кварталните училища в САЩ, казват от компанията.
Придобиването на платформата от Kirkbi дава възможност на Brainpop да се разраства, казва Скот Къркпатрик, който ще продължи да изпълнява ролята си на главен изпълнителен директор на образователната платформа.
Въпреки че видеоклиповете на Brainpop вече са достъпни в световен мащаб и на множество езици, аудиторията на платформата е предимно американска. Опитът на Kirkbi в изграждането на Lego в глобална марка ще помогне на Brainpop да се развие на международно ниво, вярва Къркпатрик.
Той се надява насоките на Kirkbi да помогнат на Brainpop да продава повече абонаменти директно на потребителите, тъй като родителите търсят повече „смислено време пред екрана“ за децата си. В момента Brainpop генерира по-голямата част от приходите си от продажба на абонаменти на училища.
Основателят на Brainpop, Авраам Кадар, казва, че е получавал много оферти за придобиване на компанията, откакто тя стартира през 1999 г., но не е вярвал, че бъдещите купувачи ще поддържат и развиват марката.
Посещение в родния град на Lego Билунд го убеждава, че предложението на Kirkbi се отличава. „Имаме сходни ценности с Lego. Те са професионалисти, но със сърце."