Китайският стартъп за електрически превозни средства Xpeng пусна два от водещите си модели на едни от най-платежоспособните европейски пазари. По този начин производителят продължава реализацията на агресивния си план за международна експанзия, посочва CNBC.

Компанията със седалище в Гуанджоу, Южен Китай, обяви, че обновената версия на седана P7 и спортния SUV G9 вече могат да бъдат поръчани в Дания, Норвегия, Нидерландия и Швеция.

Брайън Гу, президент на Xpeng, коментира, че навлизането на тези пазари "представлява важен етап в процеса на изграждане на европейското присъствие на компанията".

Европейският пазар не е първият, на който Xpeng се опитва да предизвика Tesla. Това се случва и в Китай, въпреки че местната компания все още изостава значително от лидера на пазара на електромобили, когато става въпрос за доставки. Сега тя се стреми да разшири дейността си в глобален мащаб, след като трудната година в Китай доведе до спад на търсенето и като цяло провали плановете за развитие на много организации, посочва още CNBC.

Сиви облаци над китайския пазар на електромобили Повече от десетилетие китайското правителство субсидира покупките на електромобили, което е на път да се промени и подсказва накъде ще тръгнат китайските компании Xpeng предлага своя седан P7 на по-ниска цена от тази на Tesla и на четирите европейски пазара. И фактът, че американският производител намали сериозно цените, не променя ситуацията.

Спецификации

Xpeng твърди, че седанът P7 може да измине 576 км с едно зареждане, а началната му цена в Нидерландия е 49 990 евро. Модел 3 Long Range на Tesla, който изминава 602 км с едно зареждане, струва 52 990 евро.

В същото време обаче, цената на SUV G9 на Xpeng е по-висока от тази на Model Y на Tesla, който е най-близък като характеристики. Според спецификациите G9 може да измине до 570 км с едно зареждане, докато Model Y Long Range на Tesla - 533 км.

CNBC отново дава пример от Нидерландия - докато G9 струва 57 990 евро, Model Y Long Range - 53 990.

Xpeng ще се сблъска със силна конкуренция в Европа, не само от страна на Tesla. Други китайски производители на електромобили, както и европейските гиганти като Volkswagen, който е заложил бъдещето си на електрическите превозни средства, със сигурност няма да се дадат без бой.

Nio, китайски конкурент на Xpeng, например, започна да доставя някои свои модели в Норвегия в края на 2021 г.