Бизнесът с годежни пръстени още не може да се възстанови от пандемията
След фалита на David's Bridal – най-големия търговец на сватбени рокли, водеща световна компания за годежни пръстени разкри, че трудно възстановява нивата си отпреди COVID-19, съобщи CNN.
Signet Jewelers (SIG) – най-голяма бижутерска компания в САЩ, под чиято шапка са марки като Zales, Jared, Kay Jewelers и Diamonds Direct, заяви, че през пандемията много ранни връзки са се разпаднали заради наложения локдаун, а запознанствата са претърпели драматичен спад.
Всичко това е довело до "пропаст в ангажираността на клиентите, който наблюдаваме и днес", каза Джейми Сингълтън, президент и главен директор по потребителските нагласи на Signet Jewelers.
Позовавайки се на проучване на компанията, той обясни, че двойките се обвързват средно около 3,25 години след началото на запознанството си.
"Така че това, което се случи през последните няколко години, е което очаквахме и планирахме. Продажбите на бижута за годеж бяха слаби през фискалната 2023 г. и очакваме те да останат такива през останалата част от фискалната 2024 г."
Категорията ще трябва да нарасне с около 25% до календарната 2026 г., само за да се върне към предишните нива, допълни Сингълтън. Въпреки мрачните прогнози, има някои доказателства за обрат, а това е жизненоважно за Signet Jewelers, където 50% от продажбите идват от сватбения сегмент.
"Светът отново се раздвижи след локдауна, запознанствата са се увеличили с 8% спрямо периода преди COVID-19. Потенциалът е обещаващ за предстоящо увеличаване на годежите. Уверени сме в обрата, който предстои", оптимисти са от компанията.
Главният изпълнителен директор на Signet Jewelers Вирджиния Дросос заяви, че компанията се стреми да достигне годишна цел от 9 до 10 млрд. долара приходи през следващите 3 до 5 години, "когато годежите се върнат на нормални нива". По думите ѝ, Signet понастоящем има 30% дял от пазара на булчински бижута.
Общо в сектора, пандемията засегна в най-сериозна степен продажбите на булчински рокли, тъй като всички социални събирания спряха и двойките отложиха сватбите си. Сега датите бяха подновени, но бъдещите булки трябва да се справят с инфлацията и икономическата несигурност, които се отразяват на разходите им.
Компанията David's Bridal заяви, че тези макротенденции, както и конкуренцията от страна на по-достъпни онлайн и употребявани стоки от търговци на дребно, са навредили на бизнеса ѝ.
"Все повече булки избират сватбени рокли на икономична цена. Тези променящи се потребителски предпочитания значително изостриха финансовата криза на компанията", обявиха от David's Bridal в заявлението за несъстоятелност миналата седмица.