От бонбонена визия в розово до бляскав вечерен тоалет, създаден в партньорство с Оскар де ла Рента.

Външният вид на всеки модел Барби я е превърнал не просто в любима детска кукла, а в модна икона на пиедестал, от който не слиза десетилетия наред.

Тази репутация се дължи до голяма степен на жена, за която повече от вас дори не са чували – Карол Спенсър.

Днес тя е 90-годишна, но през далечната 1963 г. решава да кандидатства по обява във вестник за моден дизайнер на Барби – позиция, която заема в продължение на 36 години, което я прави най-дългогодишният стилист на куклата, разказва CNN.

"Когато се присъединих към компанията, работих с Рут Хандлър (изобретателката на Барби), която все още беше в Mattel", казва Спенсър в телефонно интервю от конгреса на Барби 2023 в Орландо. "Веднага след като започнах работа, се влюбих истински в тази малка кукла и тя се превърна в моя страст.", връща времето назад Карол.

Родена през 1932 г. в Минеаполис, Спенсър отхвърля общоприетите женски стереотипи по онова време. "Завърших гимназия през 1950 г. и по това време имаше основно пет работни места за жени", каза тя пред Business Insider през 2019 г. "Можеше да станеш учителка, медицинска сестра, секретарка, чиновничка или съпруга и майка."

Вместо това Спенсър се записва в Колежа по изкуства в Минеаполис, за да изучава изобразително изкуство с моден дизайн и след като завършва с бакалавърска степен през 1955 г., Спенсър заминава за Ню Йорк за стаж като "гост-редактор" в списание Mademoiselle, преди да се премести в Милуоки за работа в сферата на модния дизайн.

Никога не сте виждали такава кукла Барби (снимки)За първи път попаднала в детски ръце през 1959 г., най-известната кукла в света - Барби, е била президент, войник, астронавт и какво ли още не

Седем години по-късно започва в Mattel и се премества в другата част на страната, за да изпълни това, което според нея е съдбата й. Историята си Карол разказва в наскоро преиздадената ѝ книга "Да облечеш Барби", в която споделя за най-големите върхове на кариерата си.

"Когато погледнете назад към куклите Барби, те пресъздават историята и показват какво се е случвало по онова време, затова 60-те години на миналия век бяха едно от любимите ми десетилетия, когато работех с Барби", разказва тя.

"Толкова много неща се случваха. Модата се променяше - от "периода на кутюриерите", когато висшата мода започва в Европа и се разпространява по целия свят, до огромното движение на младежката култура. Появиха се прекрасни нови музиканти - например Елвис Пресли и "Бийтълс". Беше много забавно да се работи по променящия се стил на Барби заедно с това.", разказва Карол.

Тя обаче е категорична, че облеклото и стилът на Барби трябва да са разбираеми за децата. "Затова винаги сме изчаквали модата да се утвърди, преди да създадем артикули за Барби."

Половинката на Барби - Кен, става на 60 годиниТой е само с две години по-млад от вечно младата си приятелка Барби. Нейният любим Кен става на 60

Когато Барби се появява за първи път през март 1959 г., тя е представена като модел за тийнейджъри; лъскава алтернатива на хартиените кукли, с които децата по онова време играят.

Макар че стандартите за красота на Барби предизвикват недоумение в наши дни, Спенсър казва, че намерението на Хендлър винаги е било куклата да върви в крак с времето. "Планът на Рут Хендлър беше куклата да бъде възможно най-реалистична и да се развива с обществото."

С промяната на времето се променя и процесът на проектиране, казва Спенсър.

Докато днешните дизайнери работят на компютри, Спенсър и екипът й работят върху модата по 3D модели на кукли, а не по чертежи. "Екипът правеше всичко на ръка; от изработването на моделите, изрязването им до ушиването на миниатюрните дрехи, а след това правехме корекции, докато не изглеждаха правилно върху Барби и в кутията. Мащабът на Барби е приблизително 1/6 от мащаба на истински човек и всичко трябваше да изглежда правилно."

Въпреки че Спенсър е най-дългогодишният член на дизайнерския екип на Барби, тя отбелязва, че от средата на 70-те до началото на 90-те години на миналия век е имало трима дизайнери на куклата.

"Аз бях от Средния Запад и повече или по-малко бях най-консервативният дизайнер. Кити Блек Пъркинс беше афроамериканка от Югоизтока, а Джанет Голдблум от Ню Йорк. Компанията искаше дизайнери от различни среди и всеки от нас имаше различни силни страни."

Новата Тази седмица бяха публикувани плакатите и основният трейлър на филма, вече е ясен и целият актьорски състав

По време на интервюто Спенсър не е гледала новия филм за Барби и не знае дали някой от нейните дизайни ще се появи в него, но казва, че сцените, които е видяла, остават верни на духа на дизайните.

"Дрехите използват вкуса на много от нашите дизайни, но все още не съм виждала директни реплики", обяснява дизайнерът.

Личната колекция от Барби на Спенсър в един момент наброява повече от 500 кукли в дома ѝ в Лос Анджелис, включително 400 само в трапезарията ѝ. Макар да се шегува, че в дома ѝ никога не сте сами, дизайнерката е в процес на търсене на "любящи домове" за колекцията си заедно с нейното Барби магическо имение, обзаведено с миниатюрни мебели, събрани от пътуванията ѝ по света.

Карол обаче признава, че има някои кукли, които винаги ще останат с нея, като любимата червенокоса Барби от 1992 г.