УниКредит прави дигиталния потребителски кредит още по-удобен за клиента
В средата на 2023 година всеки 7-и потребителски кредит в УниКредит Булбанк е дигитално сключен, което се равнява на малко над 14% от клиентите. Ползването на дигитални услуги не само улеснява клиентите и предоставя 24/7 достъп от всяка точка на света до банковит продукти и услуги, но и има пряк екологичен ефект върху потреблението на хартия и съответно воден ресурс.
Ако за един потребителски кредит средно се употребяват 10 листа хартия или 130 литра вода, то от стартирането на дигиталното кандидатстване и подписване са спестени над 50 хиляди листа хартия и съответно над 642 720 литра вода.
Процесът по кандидатстване става все по-бърз и лесен, в отговор на нарастващите изисквания на клиентите да оптимизират времето си. Попълването на данни е минимизирано до само 4 полета за лични данни и няма такса за кандидатстване. Предлагат се различи преференциални условия при превод на работна заплата, сключена застраховка и/или дигитално подписване на договора за кредит, както и специални оферти, в зависимост от клиентския профил.
Процесът от одобрението на кредита до получаването на парите по сметка е автоматизиран и се случва много по-бързо от обичайно кандидатстване във филиал. Времето за одобрение при автоматичните решения е под минута.
Най-новата функционалност, от която клиентите вече се възползват, e възможността сами да избират фиксиран или плаващ лихвен процент за целия период на кредита в мобилното приложение Bulbank Mоbile (достъпно напълно безплатно през Google Play, Аpp Store и AppGallery).
Статистиката показва, че за периода от стартиране на функционалността за избор вида на лихвен процент в мобилното приложение, все още лек превес има броят клиенти, ползващи фиксирана лихва (63%) спрямо останалите (37%), които са избрали плаващ лихвен процент. Във филиалите 91% от клиентите предпочитат плаваща лихва и едва 9% избират фиксирана.
Анализаторите на УниКредит Кънсюмър Файненсинг съветват своите клиенти да оценяват внимателно всички предимства и специфики при избора на фиксиран или плаващ лихвен процент, за да вземат най-доброто решение.
Запазва се тенденцията при дигитално сключените потребителски кредити размерът на кредита да е по-малък, средно около 7 500 лева, докато за по-големи суми в порядъка на над 18 500 лева продължават предпочитанията за консултация с експерт и посещение на филиал на банката.
Спрямо профила на клиентите съотношението между мъже и жени се запазва почти равнопоставено - 58% от мъжете предпочитат дигиталния процес пред 42% за жените.