Meta отбелязва най-доброто си тримесечие от 2021 г. насам, въпреки че продължава да губи огромни суми пари от метавселената. Компанията дори прогнозира, че ще загуби още повече пари от усилията си в тази посока през следващата година, пише Engadget.

Reality Labs, подразделението на Meta, което движи проектите ѝ за виртуална и добавена реалност, е загубило 3,7 млрд. долара през второто тримесечие на 2023 г. и е генерирало само 276 млн. долара приходи, според последния отчет на компанията, която за пореден път подчертава, че очаква разходите ѝ за метавселена да се повишат още. Финансовият директор Сюзън Ли заявява, че Meta очаква загубите на Reality Labs "да се увеличат значително" в сравнение с миналата година, когато те са били на стойност над 13 млрд. долара.

Threads достигна 100 милиона потребители по-бързо от ChatGPTИзглежда, че Twitter има наистина сериозен конкурент
Главният изпълнителен директор на Meta Марк Зъкърбърг се опитва да омаловажи значението на загубите. "Оставаме напълно отдадени на визията си за метавселената", казва той. Притиснат от анализаторите за повече подробности относно разходите на компанията за метавселена, той посочва излизането на новия хедсет Quest 3, което по думите му ще се случи по време на събитието Connect през септември. "Това ще бъде най-големият хедсет, който сме пускали от 2020 г. насам", казва той. "Просто има много разходи, свързани с това."

Като се изключи метавселената, това тримесечие е силно за Meta, която отчита приходи от 32 млрд. долара - с 11% повече от миналата година. Според Зъкърбърг в основата на този успех стоят платформата Reels, която привличала 200 млрд. гледания дневно във Facebook и Instagram, акцентът на компанията върху препоръките, базирани на изкуствен интелект, както и неотдавнашното пускане на Threads и големия езиков модел Llama 2.

Twitter отговаря на предизвикателството: Съди Meta заради ThreadsКомпанията на Мъск твърди, че новата социална мрежа е създадена с кражба на интелектуална собственост
Въпреки че първите данни от анализите показват, че ангажираността на Threads е намаляла значително след стартирането на платформата, Зъкърбърг заявява, че компанията "вижда повече хора, които се връщат ежедневно, отколкото очаквахме” и че вижда бъдеще за приложението, което в крайна сметка ще достигне "стотици милиони" потребители.

Meta също така потвърждава, че по-голямата част от планираните съкращения, които доведоха до закриването на повече от 20 000 работни места от миналата есен досега, са "в значителна степен завършени". По-рано Зъкърбърг нарече 2023 г. "годината на ефективността" за Meta, тъй като компанията съкрати персонала си и се опита да рационализира управленската си структура. Зъкърбърг посочва стартирането на Threads, което според него е било ръководено от сравнително малък екип, като доказателство, че "културните промени" в Meta работят.

Изпълнителният директор не дава времеви хоризонт за това кога разходите на компанията за метавселена ще започнат да се изплащат. "Това е много дългосрочен залог", казва той.