Starbucks в Калифорния вече предлага кафето в чаши за многократна употреба
От тази седмица клиентите на Starbucks в Напа, Калифорния, вече не получават кафето си в хартиена чаша.
Кафенето е сред 12-те в Напа и близкия град Петалума, които започват да тестват нов модел за многократна употреба – включително опция клиентът да вземе безплатно такъв тип чаша от кафенето за вкъщи или навън и да я върне следващия път, когато си купува напитка.
„Нашата голяма визия за бъдещето е да дадем отговор на въпроса какво ще стане, ако всяка напитка на Starbucks се сервира в чаша за многократна употреба“ казва за Fast Company Ейми Уанг, която оглавява глобалната стратегия за многократна употреба в Starbucks.
Пилотният проект „Borrow A Cup“, който ще продължи 10 седмици, е част от поредица от тестове, които компанията провежда през последните няколко години, докато работи по целите си за намаляване на отпадъците с 50% до края на десетилетието.
В момента Starbucks използва на глобално ниво около 6 милиарда чаши за еднократна употреба годишно. Повече тестове като този в Калифорния ще стартират по целия свят през следващите месеци.
Нещо, което вече е възможно в кафенетата на Starbucks, е клиентите да използват керамични чаши или да носят собствена чаша за многократна употреба от вкъщи.
Ако нямат такава или забравят да я донесат, могат да заемат една от новите чаши за многократна употреба безплатно. Когато пуснат чашата по-късно в кошче за връщане с активиран QR-код, те ще отговорят на условията за шанс да спечелят подаръчен ваучер. Чашите ще бъдат измити и дезинфекцирани в персонализиран мобилен камион, който може да ги доставя и до други кафенета в района, за да се използват отново и отново.
Кафе гигантът си партнира с Turn Systems, компания, специализирана в проектирането на системи за повторна употреба, за да създаде пилотния проект.
Дизайнерската компания BIG работи върху визията на контейнерите.
Технологията за миене на чаши на Turn Systems е пет пъти по-бърза от традиционна съдомиялна машина. Системата също така проследява колко чаши се връщат и изчислява ползите за околната среда, посочва Fast Company.
Преди това Turn Systems работи по подобни проекти за Live Nation и Delta Airlines. Starbucks обаче се обръща към компанията, за да проучи едно различно предизвикателство: Как хората да бъдат насърчавани да връщат чашите за многократна употреба?
„Продължаваме да тестваме различни стимули в САЩ и в световен мащаб, за да разберем какво мотивира потребителите“, казва Уанг. „Вече знаем, че една проста отстъпка, независимо колко щедра е, няма да ангажира всички клиенти. За да се постигне дългосрочна промяна в поведението, трябва да има множество мотиватори, функционални и емоционални.“
Чашите са направени от полипропилен и могат да се използват повторно до 120 пъти, преди да бъдат рециклирани.
Може да се каже, че е още по-добре е клиентите да използват свои собствени чаши от вкъщи. Starbucks ще се опита още повече да насърчи това в САЩ и Канада, като предлага отстъпки за напитките на клиентите, които използват свои чаши.