OpenAI изостря чатбот надпреварата с корпоративна версия на ChatGPT
OpenAI обяви най-голямата си новина след дебюта на ChatGPT: ChatGPT Enterprise, бизнес ниво на чатбота с изкуствен интелект, което е достъпно от понеделник.
Инструментът, пише CNBC, е разработван в продължение на "по-малко от година", като OpenAI е ползвала помощта на повече от 20 компании с различна големина и от различни индустрии.
По думите на главния оперативен директор на OpenAI Брад Лайткап ChatGPT Enterprise включва достъп до GPT-4 без ограничения за използване, производителност, която е до два пъти по-бърза от предишните версии, и достъп чрез API (приложно-програмнен интерфейс). Лайткап заявява, че цените няма да бъдат обявени публично и че "за нас това ще зависи от случаите на използване и размера на всяка компания". Сред бета потребителите на подобрената платформа са компании като Block, Canva и The Estée Lauder Cos.
По-рано тази година Microsoft разшири инвестицията си в OpenAI с допълнителни 10 млрд. долара, което я превърна в най-голямата в областта на изкуствения интелект за последните 12 месеца, сочат данните на PitchBook. Едновременно с това през април AI стартъпът приключи продажбата на акции за 300 млн. долара при пазарна оценка между 27 и 29 млрд. долара, привличайки инвестиции от компании като Sequoia Capital и Andreessen Horowitz.
Два месеца след стартирането на ChatGPT през ноември платформата надхвърли 100 милиона активни месечни потребители, като счупи рекордите за най-бързо развиващо се потребителско приложение в историята.
"Феноменален прием - честно казано, никога не сме виждали подобно нещо и оттогава интересът към чатбота расте", коментира през май пред CNBC Брайън Бърк, вицепрезидент на изследователската компания Gartner.
Това се потвърждава и от статистиката на OpenAI, според която повече от 80% от компаниите от списъка Fortune 500 имат екипи, които активно използват ChatGPT.
Една от основните разлики между ChatGPT Enterprise и потребителската версия е, че ChatGPT Enterprise ще позволи на клиентите да въвеждат корпоративни данни, за да обучават и персонализират ChatGPT за собствените си индустрии и случаи на употреба, въпреки че някои от тези функции все още не са налични при дебюта на разширената версия в понеделник. Компанията също така планира да въведе друго ниво на използване, наречено ChatGPT Business, за по-малки екипи, но не посочва срокове.
Според Лайткап пускането първо на корпоративната версия и изчакването на бизнес нивото "ни дава малко повече възможност да се ангажираме с екипите по практически начин и да разберем как изглежда процеса на внедряване, преди да го отворим напълно".
OpenAI отбелязва в публикация в блога си, че "ние не се обучаваме на вашите бизнес данни или разговори и нашите модели не се учат от вашата употреба", като добавя, че данните от разговорите на клиентите ще бъдат криптирани както при пренасяне, така и при съхранение. Компанията обаче регистрира обобщени данни за начина, по който се използва инструментът, включително метаданни за производителността и други, което е стандартна процедура, казва още Lightcap.
Дебютът на ChatGPT Enterprise идва в момент, когато надпреварата в областта на изкуствения интелект продължава да се разгаря сред лидерите в областта на чатботовете като OpenAI, Microsoft, Google и Anthropic. В стремежа си да насърчат потребителите да възприемат генеративния AI в ежедневието си, технологичните гиганти се надпреварват да пускат не само нови чатбот приложения, но и нови функции.
През май OpenAI пусна своето приложение за iOS, последвано от приложението за Android през юли. Google редовно пуска актуализации на своя чатбот Bard, а Microsoft прави същото с Bing, въвеждайки функции като визуално търсене.
Anthropic, стартъп за изкуствен интелект, основан от бивши ръководители на OpenAI, дебютира с нов чатбот с изкуствен интелект - Claude 2, през юли, месеци след като набра 750 млн. долара в два кръга на финансиране.
На въпроса как ChatGPT Enterprise се сравнява с Bing Chat Enterprise, корпоративния AI чатбот на Microsoft, представител на OpenAI заяви пред CNBC: "Това е продукт на OpenAI, независим от Microsoft. Въпреки това се надяваме, че нашият продукт може да работи с други инструменти, включително с тези на Microsoft. Клиентите могат да изберат коя платформа е подходяща за техния бизнес."
ChatGPT, подобно на много големи езикови модели, е скъп за експлоатация, като всеки чат вероятно струва на OpenAI "едноцифрено число центове", според туит на главния изпълнителен директор Сам Алтман от декември, което предполага, че експлоатацията на услугата за 100 милиона души месечно може да струва милиони долари.
Най-голямата пречка пред разработването на ChatGPT Enterprise е била да се разбере как да се приоритизират функциите, казва Лайткап пред CNBC.
От всички неща, които ще се доставят през следващите няколко месеца, каза той, "приоритизирането на начина, по който се изтеглят напред тези неща въз основа на това как хората използват продукта - и какво хората наистина искат и какво им дава възможност - беше тема на много дебати, бих казал, в екипа".
Един конкретен пример е Code Interpreter, функция на ChatGPT Plus, която междувременно е преименувана на Advanced Data Analysis. Лайткап каза, че екипът се е съмнявал дали функцията е приоритетна за ChatGPT Enterprise и че тя "е била подредена в списък с куп други неща, които според нас са еднакво или по-вълнуващи", но отзивите на компаниите са ги накарали да я предложат по-скоро като приоритет.
Според публикацията в блога на компанията OpenAI планира да включи "възможно най-много предприятия през следващите няколко седмици".