Три червени флага в LinkedIn, които отблъскват работодателите
Наличието на профил в LinkedIn може да има решаващо значение за намиране на работа.
По данни на социалната медия, всяка минута в LinkedIn се наемат осем души. Това означава 480 души на час и 11 520 души на ден.
Ако все още нямате профил в LinkedIn, не чакайте, съветва CNBC.
Работодателите използват сайта, за да търсят и опознават кандидати, преди да ги наемат. "Липсата на утвърдено присъствие онлайн може да е проблем за работодателя", обяснява Анджелина Дарисоу, кариерен треньор, основател и главен изпълнителен директор на C-Suite Coach.
Освен, че трябва да имате профил, трябва да се уверите, че той е правилно попълнен и показва най-професионалната ви версия.
Ето три червени флага в LinkedIn, които трябва да избягвате в профила си, според кариерните експерти.
Емоционални, разстроени, ядосани постове
Сред най-горните раздели на вашия профил в LinkedIn е този с активността ви, където хората могат да видят всички скорошни публикации, които сте създали, и коментарите, които сте написали за други.
Червен флаг за мениджърите по наемане на работа: непрофесионална активност в този раздел.
"Пиянското парти за рождения ден – казва треньорът по кариера и лидерство Фийби Гавин, нека го оставим на Instagram". Същото важи и за всички разгорещени реплики, които може да имате по дадена тема, появила се в хронологията ви. "Не искате това да се отрази в професионалния ви профил, където потенциален работодател може да го види", допълва тя.
Избягвайте да споделяте и определени оплаквания.
Кандидатите за работа могат да станат "толкова емоционални, че ако интервюто не мине така, както са искали, или получат отказ, понякога не спират и не правят пауза, преди да споделят как се чувстват", казва Октавия Горедема, кариерен треньор. "Не публикувайте, когато сте емоционални, разстроени или ядосани", съветва тя. Това може да е първото нещо, което мениджърите по наемане на работа ще видят, когато разгледат профила ви.
Припокриващи се длъжностни умения
Специалистите по подбор на персонал забелязват всяко несъответствие в професионалния ви опит.
Като пример за това, Дарисоу посочва, че "много припокриващи се длъжностни умения" могат да направят "неясно каква е действителната ви насоченост" и да изглеждат нереалистични.
Обширен списък с отговорности, който изглежда не съответства на продължителността на работата ви на всяка позиция, е друг червен флаг.
Подхождайте към профила си в LinkedIn по същия начин, както към автобиографията си и мислете: "Как да разкажа историята на моя опит и да я направя смислена за някого, който се интересува от нея?", допълва тя. Важното е да отделите "време, за да придадете смисъл".
Твърде стар професионален опит
И накрая, профил, който не е актуализиран от няколко години, също е червен флаг.
Ако мениджърът по наемане на персонал види остарял профил в LinkedIn, той си задава въпроса: "Не сте ли имали растеж на позицията си?", казва Дарисоу.
Работодателите искат да видят, че постоянно подобрявате уменията си и разширявате ноу-хауто си, за да се уверят, че сте ценен актив с много опит. Когато сте спечелили награди, получили сте нови сертификати или сте поели нови отговорности в работата, добавете това.
Ако не актуализирате редовно профила си, това не е просто червен флаг, а пропусната възможност.
"LinkedIn предоставя много възможности за непоискани контакти от страна на работодателите", казва Дарисоу. Колкото повече примери за реалния ви професионален опит са изброени, толкова повече доказателства имате, че можете да бъдете добър кандидат за работа - дори такава, която не търсите.
Когато работодателите "използват LinkedIn, за да се опитат да намерят кандидати, които биха могли да отговарят на техните нужди, те се нуждаят от информация, за да могат да направят тази оценка", казва Гавин.
Ако тази информация не е предоставена в профила ви, дори в действителност да имате необходимия опит, "те просто ще преминат към друг профил", допълва експертът.