Мексиканските ликьори и бири превземат американските барове - ето защо
Американците пият по-малко алкохол, отколкото преди, но когато си го позволяват, категорично предпочитат напитки с произход от Мексико.
През последните години мексиканските марки започнаха да доминират в производството на алкохолни напитки зад Океана, тъй като консуматорите изпитват жажда за продукти на високи цени с автентична история, пише CNBC.
Миналата година мексиканските спиртни напитки на основата на агаве - текила и мезкал, изпревариха американското уиски и станаха втората най-бързо развиваща се категория спиртни напитки по приходи и обем в САЩ, според анализ на Съвета за дестилирани спиртни напитки, търговска асоциация на индустрията.
Само през 2022 г. в САЩ са продадени близо 30 милиона 9-литрови каси текила и мезкал.
Експертите твърдят, че през 2023 г. този сегмент ще изпревари водката и ще се превърне в най-бързо развиващата се категория спиртни напитки в страната.
Топ 6 съкровища от най-добрите дестилерии в ЕвропаОт френски коняк до швейцарски абсент – има богат избор от питиета, които заслужават да бъдат опитани
Национално богатство
"Текилата е национално богатство в Мексико", казва Гилерме Еспаньоли Мартинс, глобален директор на марката Don Julio Tequila, собственост на Diageo.
"Сега тя пробива през географските граници и се разпространява и в други страни." "Това поставя Мексико на картата", допълва той.
Възходът на мексиканските алкохолни напитки в САЩ, който продължава повече от 20 години, е резултат от автентичен и интелигентен маркетинг, целящ да направи мексиканските марки приемливи за потребителите в чужбина, като в същото време те продължават да намират отклик на традиционния си пазар.
Сред другите фактори, обуславящи по-високите продажби, е нарастващото желание на потребителите да харчат повече за по-качествени продукти в областта на виното, спиртните напитки и бирата.
Ръстът на текилата и мезкала в частност се дължи на продажбите на премиум или висок клас марки като Casamigos и Don Julio, които са на по-високи цени на дребно и се произвеждат от 100% агаве, без ароматизатори или добавки.
Пет ключови тенденции в алкохолната индустрия тази година
От 2003 г. насам категорията на текилата и мезкала в САЩ е нараснала с 273% в обеми, или със среден темп от 7,2% годишно, докато премиум алкохолните напитки на основата на агаве са скочили с 1522%, установи DISCUS.
Всички продукти, които стимулират бума на текилата, произхождат от Мексико. Макар че някои марки като Casamigos са базирани извън страната, алкохолът трябва да се произвежда там по закон.
Ребрандирането като рецепта за успех
Don Julio, мексиканска компания с над 80-годишна история, която понастоящем е собственост на британския гигант в областта на спиртните напитки Diageo, се ребрандира и постига нов успех. Мекият вкус, неговата универсалност и възприемането му като по-чист алкохол, са дали тласък в продажбите на продукта.
В края на тази година марката отбеляза двуцифрен ръст в световен мащаб, а през 2023 г. те ще нараснат с 20% в сравнение с миналата година, заяви говорител пред CNBC. Миналия месец марката дебютира с нова визия и реклама, тъй като се стреми да повтори успеха, който има в САЩ, в чужбина.
"Тъй като извеждаме тази марка на глобално ниво, носим огромна отговорност да представим съвременно Мексико на световната сцена", казва Мартинс за кампанията.
Парадоксът с множеството марки текила на знаменитостиБързият успех и продажбата на компнията на Джордж Клуни Casamigos за 1 млрд. долара отвори вратите за безброй други знаменитости, които пуснаха собствена марка текила
Основаната от Джордж Клуни компания Casamigos, която се появи на пазара преди 10 години и проправи пътя на други премиум текили, собственост на известни личности, досега е най-продаваната текила за тази година в сайта за електронна търговия с алкохол Drizly, заяви говорител на Drizly пред CNBC. Don Julio е на второ място.
Бумът на мексиканската бира
Не само текила и мезкал – мексиканската бира също е във възход.
Вносът в САЩ ще се увеличи с 10,6% през 2023 г., според компанията за алкохолни проучвания Bump Williams Consulting.
По-рано тази година мексиканската бира Modelo Especial стана най-продаваната в САЩ, измествайки Bud Light, която заемаше първото място от 2001 г. насам.
"След като собственикът на бирата Constellation получи Modelo, компанията наистина увеличи инвестициите в маркетинга и постигна огромен растеж", казва анализаторът на TD Cowen Вивиен Ейзър.
Constellation Brands придоби Modelo през 2013 г. след антитръстово споразумение, което блокира конкурента Anheuser-Busch InBev да закупи марката.
Modelo, заедно с Corona Extra на Constellation, се възползва от постоянно нарастващото испаноезично население на САЩ, казва Ейзър. Но компанията търси растеж и извън испаноговорящите потребители.
"Това беше целенасочена стратегия на Constellation за диверсифициране от латиноамериканските потребители към по-широк пазар", допълва Ейзър.
Климатични промени удрят бирената индустрия. Испански стартъп има решениеEkonoke отглежда хмел на закрито чрез хидропонни системи, захранвани с възобновяеми енергийни източници
Говорител на Constellation заяви пред CNBC, че продажбите на мексиканска бира са нараснали, тъй като латиноамериканската култура е навлязла по-силно в целия свят.
"Популярността на мексиканската бира отчасти може да се свърже с нарастването на испаноговорящото население и влиянието му върху културата. По-младите поколения са двукултурни и латиноамериканската култура оказва огромно влияние върху масовия потребител."
В четвъртък Constellation отчете тримесечни резултати, които надхвърлиха оценките на Уолстрийт, благодарение на рязкото нарастване на търсенето на нейните мексикански марки бира.
Мексиканските бири са "много лесни за пиене", казва Джони Кейхил, главен маркетинг директор в Heineken USA, която разпространява мексиканските бири Dos Equis и Tecate.
Според него, мексиканската бира не само се възползва от вятъра на променящите се потребителски предпочитания към по-леки на вкус и по-скъпи вносни бири, но и е била издигната от "автентичния" маркетинг, като например съчетаването на лайм и бира, което се използва в рекламите, в баровете и за празници като Cinco de Mayo.
Адиос, Маргарита! Климатичната криза посяга на корена на текилатаКлиматичната криза може да наруши разпространението и отглеждането на агаве - основна съставка на текилата
"Фокусираме се върху автентичните мексикански вкусове винаги, когато въвеждаме иновации и избягваме случайността", казва Кейхил за марката Dos Equis на Heineken, която достигна своя връх в средата на 2000-те години с емблематичната си кампания "Най-интересният човек на света". Това е конкурентно пространство, признава Кейхил.
Роднинска афера
Едуардо "Лало" Гонсалес израства в полетата с агаве, където дядо му Дон Хулио създава империя за текила, която достига до всички краища на света.
"Винаги съм мечтаел да продължа наследството на моето семейство", казва Гонсалес. "Вярвате или не, но мексиканската собственост в марките текила липсва."
Diageo придобива Don Julio през 2015 г. През 2020 г. Гонсалес пусна на пазара LALO Tequila – бланко текила без ароматизатори и добавки, произведена от 100% агаве, дестилирано в родния регион на Гонсалес - Халиско, само един от петте мексикански щата, където текилата може да се произвежда законно.
"Става дума за съхраняване на семейството, наследството и традициите", казва Гонсалес, докато марката започва да стъпва в САЩ. "Ние изграждаме своя собствена история, като почитаме предците си и като приобщаваме хората към нашата култура.", допълва той.