Motocompacto: Малкият герой в EV стратегията на Honda
Основана през 1959 г., American Honda Motor Company се мести в сегашната си централа в Торънс, Калифорния, през 1990 г.
Тази година компанията прави подобрения в лобито на сградата, като в пространството в стил атриум сега могат да бъдат разгледани продукти от историческата колекция на Honda: автомобилите Accord и Civic, мотоциклета Gold Wing, косачки за трева и други устройства от 60-те години на миналия век, разказва The Wall Street Journal.
Honda много добре знае, че продуктите ѝ предизвикват умиление от пръв поглед. Така че, когато служител в Торънс представя на мениджърите своя проект за сгъваем микро-скутер, захранван с батерии, той е одобрен за производство „незабавно“, казва говорителят на Honda Андрю Куилин пред WSJ.
Така се ражда Honda Motocompacto (на цена от $995) – леко, тихо, пъргаво и компактно решение за микромобилност в „последната миля“, което може да качите в градския транспорт и да съхранявате под бюрото си в офиса.
Motocompacto има вградено зарядно устройство, което позволява на малката му батерия да се зарежда с домакински ток за 3,5 часа и да издържа пробег от 12 мили (около 20 км). Максималната скорост официално е 15 мили в час (24 км/ч).
Подобно на повечето продукти в галерията на Honda, Motocompacto притежава чара на малката машина, на която е възложена голяма работа, а футуристичният модулен дизайн има и косплей ефект, коментира WSJ.
Към момента се предлага само в бяло, което обаче може да бъде декорирано от собственика в избрани от него цветове.
Проектиран в Охайо и построен в Китай, ролята на Motocompacto е да преодолява крайните градски пространства заедно с велосипедите и тротинетките, но в много отношения превъзхожда конвенционалния градски скутер, на който милиони млади хора по света разчитат всеки ден, отбелязва WSJ.
Първо, по-безопасно е да сте седнали, отколкото прави. Неговата компактност го прави удобен за носене и следователно за притежаване, а не за наемане. Колелата се прибират, кормилото и стойката изчезват между поликарбонатните панели, заедно с подвижната седалка. Сгънатият продукт има удобна дръжка.
Името Motocompacto напомня за сгъваемия микро-скутер от 80-те години на миналия век Motocompo, продаван като аксесоар към определени автомобили Honda и съхраняван в багажника.
Той обаче е в крак с новата посока на компанията, която нарича Motocompacto „забавен и новаторски аспект на по-голямата стратегия за електрификация на Honda“.
Пускането му на пазара съвпада с излизането на първите модерни EV автомобили на компанията: 2024 Honda Prologue и Acura ZDX, които споделят платформата Ultium на GM. Honda заяви, че ще пусне на пазара 30 нови EV продукта до 2030 г. с глобални обеми на продажбите от 2 милиона единици.