Гигантът за бързо хранене McDonald's сключи сделка за увеличаване на дела си в Китай с близо 50%.

Този ход се различава от преобладаващата тенденция за намаляване на инвестициите на мултинационалните корпорации в Китай или дори за цялостно напускане на пазара поради геополитически и икономически предизвикателства.

Сделката за придобиване на 28% дял на инвестиционната компания Carlyle в китайския бизнес на веригата бургери, ще доведе до увеличаване на дела на McDonald до 48%.

Консорциум, ръководен от подкрепяния от държавата китайски конгломерат CITIC, притежава контролния пакет от 52%.

"Смятаме, че няма по-добър момент за опростяване на структурата ни, предвид огромната възможност да уловим увеличеното търсене и да се възползваме допълнително от дългосрочния потенциал на най-бързо развиващия се пазар", съобщи главният изпълнителен директор на McDonald's Крис Кемпчински.

McDonald's планира да отвори заведенията си в Киев и Западна УкрайнаВеригата за бързо хранене се надява, че този ход ще помогне за възстановяването на

Финансовите условия не са споделени публично, но двама източници, запознати със сделката, съобщават пред CNN, че компанията оценява транзакцията на около 6 млрд. долара.

През 2017г. McDonald's се съгласява да продаде 80% от бизнеса си на CITIC за 2,1 млрд. долара.

По това време американската компания иска да продължи бързото си разрастване, без да използва голяма част от собствения си капитал. От тогава до сега, броят на магазините на McDonald's в Китай се е удвоил до 5500 и страната се е превърнала във втория им по големина пазар.

Компанията има за цел до 2028 г. да разполага с над 10 000 магазина в страната, информира CNN.

Китайският им клон е генерирал ръст на продажбите от над 30% от септември 2019 г. насам.

Руснаци продават онлайн пластмасови прибори и опаковки от McDonald'sПотребител в Магнитогорск, Югозападна Русия, е обявил за продажба неотварян пакет прибори, съдържащ пластмасови нож и вилица, на цена от 5 000 рубли (около 44.50 долара), както и неизползвана сламка на същата цена

"Наличието на по-силна инвестиционна позиция би трябвало да даде на McDonald's по-добър глас, за да се уверят, че растежът, който очакват от този пазар, се случва", смята Джим Сандерсън, анализатор в Northcoast Research.

За разлика от McDonald's, американският производител на месо и преработени храни Tyson Foods планира да продаде бизнеса си с птиче месо в Китай, твърдят източници.

Друг пример е британският производител на потребителски стоки Reckitt Benckiser, който през 2021 г. продаде бизнеса си в Китай за производство на бебешки храни и детско хранене на инвестиционната компания Primavera Capital.